Uppåt

Nu har jag varit här uppe i Purnu i prick en veckas tid, jisses vad tiden går fort. För en vecka sen klev jag upp fem på morgonen, taxin var bokad till 6.25 och jag var redo redan klockan sex. Vad får jag inte då om inte ett sms från SJ där det står att tåget är fyra timmar försenat! Fyra timmars försening betyder buss från Boden och alltså hade jag varit framme väldigt sent i och med ovädret också. Ringer till Johan där efter sex tiden och känner bara för att gråta. Han var nyvaknad men bestämde sig strax för att han skulle banne i mig komma ner och hämta mig. Sagt och gjort, runt halv sju satt han sig i bilen på väg till Umeå. Det betydde att han skulle komma ner vid lunchtid och jag som inte hade någon ro i kroppen för att vila en stund ringde både mamma och pappa för att se om någon kunde hämta hem mig till Sävar. Det blev så att pappa och Kajsa hämtade mig och hemma hos dom blev jag bjuden på frukost. Lite senare efter frukosten gick jag över till mamma och Emma en sväng för att lämna ett lakan till min gamla säng som Emil fick ta över. Tillslut var det dags att gå hem till pappa igen då det närmade sig att Johan skulle vara framme. Hos pappa blev vi bjudna på glass och Johan rakade sig även innan det bar iväg igen.
 
I och med några stopp på vägen i form av lunch, mellanmål och toapauser så kom vi fram vid 19 tiden tror jag det var. Vi tog det ganska lugnt efter vägen och även på våra pauser. Egentligen skulle jag vara framme vid 13 tiden men nu fick jag ju ändå spendera extra timmarna med Johan så vad gör det? Vissa tycker säkert att Johan är tokig som åkte ner för att hämta upp mig men sån är han min Johan. Han är tokig på ett bra sätt, precis som mig.
 
Kan erkänna att jag är nådigt less på SJ, dom gör reklamer hit och dit om vad man INTE kan göra i en bil. Men oftast kan man ju inte ens åka tåg i och med alla förseningar, fel och så vidare. Dom borde kanske putsa mer på tågen och trafiken istället för reklamen. Däremot så är jag väldigt nöjd med SJ när allt väl klaffar. Trivs inte alls med att åka buss då det blir mycket trängre, varmare och längre åktid. Förhoppningsvis kan SJ bli bra någon gång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0