Särbos?

Oj, nu har det blivit småtomt igen, tiden bara försvinner när man är arbetslös! Egentligen borde man ha all tid i världen till att laga mat, städa, blogga och så vidare när man bara drar fötterna efter sig men så är det inte. Istället fastnar man i en ställning nästan hela dagen. När man är göralös har man inte samma motivation som när man är i farten konstigt nog. Det borde ju vara tvärtom kan man tycka? Men men nu är det ju som det är, inte går jorden under för det inte.
 
Igår kom Britt-Mari förbi här efter hennes möten, vi åkte ner på stan för att jag skulle kunna fylla på mitt kära månadskort och väl framme nere på stan så möttes vi av en ganska stor kö. Jag förstår mig inte riktigt på dom som inte har bytt busskort än. Det har varit mycket gnäll hit och dit om att reklamen har varit dålig, att det är krångligt och så vidare. Hallå! Jag bytte busskort redan för över en månad sen och sen när det började gälla så funkade det på en gång. Vet inte riktigt vad alla tänker med, många är säkerligen bara lata och dom flesta vill nog bara ha något att gnälla på. Det finns mer i livet än att bry sig om småskit saker, det är ju inte så att vi har förlorat något på det nya systemet. Förutom att jag fyllde på busskortet träffade jag även farmor som också hade ärenden där, vi pratade en stund innan vi skiljdes åt och jag och Britt-Mari åkte vidare mot Ålidhem. Jag fick hem en rosa kofta förra veckan som sagt men efter någon dags användning av den så åkte den tillbaka. Beställde koftan i storleken 50/52 och i början satt den bra men sen hade jag kunnat använda den först när jag är gravid. Beställde en mindre storlek och valde expressfrakt så den borde komma samtidigt som min sweatshirt som jag också beställde för stor. Jag kanske borde börja med att beställa en liten storlek hädanefter? Det verkar så i allafall. När vi var på Ålidhem passade vi även på att äta pizza, det går ju inte att låta bli när den är ursäkta språket så jävla god. Kvällen fortsatte med att slappa i varsin soffa och bara ha det lugnt tillsammans. Eller ja, lugnt och lugnt. Våra munnar går ju i ett kör hela tiden.
 
Idag har jag och Britt-Mari umgåtts igen, är ni chockade? Vi möttes upp vid Renmarkstorget då jag skulle gå till ungdomstorget och lämna in lite papper. Efter det gick vi in en sväng på Indiska och Kappahl innan vi gick vidare ner mot strandpromenaden. Vi tog en promenad på sisådär nästan en timme innan vi skulle gå in en snabb sväng på Lindex då vi hade bokat bord klockan 16 på Costas. Vi hade all tid i världen tyckte vi för när klockan slog 16 stod vi fortfarande inne på Lindex. Vi brukar aldrig missa tider på det sättet, men det gick ju bra i slutändan iallafall. Jag har kommit fram till att jag måste vara en bra vän som blir bjuden på lyx mitt i veckan. Det är inte helt fel för själen, tack så jättemycket Britt-Mari! Till förrätt åt vi vitlöksbröd som hade överdrivet mycket oregano för direkt vi skulle ta en tugga råkade vi andas ut oregano lite överallt. Det hamnade på insidan av glas, över bort och även i min urringning. Till varmrätt valde vi gyro som är marinerad karre, marinerad kyckling, tortillabröd, potatisklyftor, tzatsiki och grönsaker, vi avslutade maten med en chokladterrin med vaniljglass och kolasås. Kolasåsen såg vi knappt men däremot såg vi att det var mycket fruktsås på terrinen. Behöver jag säga att jag har ätit för några veckor framöver? Bara för att stilla sinnet så gick jag upp för alla trappor här hemma hos mig efteråt.
 
Imorgon är det fredag och imorgon ska jag umgås med..trumvirvel; Britt-Mari! Om vi gillar att umgås? Ja, det har ni väl aldrig förstått? Ska umgås med henne på lördag också, så det blir fyra dagar på raken. Fast, nu kom jag på att det blir faktiskt 5 dagar, jag åkte ju faktiskt till Britt-Mari i tisdag och blev bjuden på middag. Man kan ju nästan börja undra om vi är särbos. Däremot på lördag så ska vi umgås med Sara också, hon och Britt-Mari har ordnat med en överraskning till mig. Vi ska träffas vid middagstid och sen får vi se vad mina bustroll har hittat på. Kan man ha bättre vänner? Jag undrar jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0