Som en spiral

Ja, vart ska man börja? Min morgon började allt för tidigt, är så trött nu för tiden så det var en pina att kliva upp då jag blev väckt tidigare än tänkt på grund av grannar. Blev bara väckt en kvart före klockan skulle ringa men ändå lyckades jag somna om och börja drömma, jisses. När jag klev upp så gick jag direkt in i duschen då en ren kropp känns som ett måste när man ska ligga med benen i vädret.
 
Väl framme på kvinnokliniken blev jag varse om att det skulle vara med en läkarstuderande vid undersökningen vilket alltid känns lika roligt. Det gick bara bra med hans närvaro eftersom han mest tittade på och var social med mig emellanåt. Så, hur gick det? Ja, man kan nog säga att mitt besök gick bra men samtidigt så mår jag jättedåligt. Efter en diskussion om cerazette så kom vi fram till att det verkligen inte funkar för mig i och med vikten, finnarna och mina slemhinnor. Men det blev inte att byta piller utan jag fick förslaget att sätta in en hormonspiral. Jag kände mig lite mörkrädd då jag har hört skräckhistorier om när man ska ta ut en spiral men däremot så blev det mer mörkt när den skulle sättas in. Först och främst fick hon testa fyra verktyg innan det gick bra, vi fick gå tillbaka till old school verktygen i plast. Det kändes lika bra då min läkare råkade klämma mig med verktyget i stål, det kändes inombords kan jag lova. När det gäller undersökningar och så vidare så brukar jag ta väldigt lätt på dom även om det kan göra ont men idag kändes det allt annat än lätt. Först så kollade läkaren så att en spiral skulle kunna få plats och det blev tummen upp, det gjorde ont! Det kändes ungefär som att någon stampade mig i nedre delen av magen och mellan benen. Däremot så gjorde det ännu ondare när själv spiralen sattes in, jag kände hur tårarna var påväg och började tänka på Johan för att få lite styrka. Jag låtsades helt enkelt att han stod bredvid mig och höll mig i handen då gick det bättre. Så förutom hormonspiralen så fick jag även en remiss skickad till hud. Äntligen! Nu får jag kanske veta varför min hud är som den är, jag hoppas verkligen att vi hittar ett sätt att göra mitt ansikte friskare. När mitt besök var över skulle jag börja ta mig till bussen men det tog sin lilla stund. Jag hade så ont att jag bara kunde gå några meter innan det var dags att sätta sig ner. Har fortfarande jätteont och min matlust har inte hälsat på alls idag. Däremot så har jag ätit både lunch och middag idag då ingenting blir bättre av att svälta sig själv. Ringde Britt-Mari direkt när jag var klar och frågade om vi kunde äta lunchbuffe på Eurasia, kände verkligen för att skämma bort mig själv. Ja, ni såg rätt, jag betalade min egen mat. Om jag är ironisk? Nej då, min skrift får man alltid ta med en nypa salt. Efter lunchen åkte jag hem och vilade en stund medan Britt-Mari skötte lite ärenden, efter det åkte vi ner till stan och gjorde fler. Vi landade hemma hos mig och jag bjöd på chili con carne till middag, dock smakade den inte som vanligt enligt mig men det får man kanske ta. Kunde inte riktigt njuta av lunchen heller så nog har det satt sig i kroppen att det har bökats på.
 
Justja, fick tillslut tag på min handläggare idag och allt har blivit klarare. Jag blev väldigt fundersam då jag hade två överföringar på mitt konto men det visade sig att en praktikant hade gjort några små fel. Värre än så var det inte och det förstod jag ju men jag är en sån där människa som ska ha koll på det som är mitt. Planerare nästan ut i fingerspetsarna, försöker vara lite mer impulsiv ibland och oftast går det nog bra tror jag.Nej, nu klarar jag inte av att sitta upp längre, min insida gör allt för ont. Känns som om det värsta sitter i magen men det är nog även min kära livmoder som bråkar också fastän den är fin som läkaren sa idag. Det känns ju alltid bra att min livmoder ser bra ut och även äggstockarna ser bra ut eftersom dom hade försatts i viloläge av cerazette, antar att spiralen också gör det. Nej nu får jag sluta babbla som Johan sa tidigare ikväll, han höll inte på att få komma i säng bara för att min papegoja gick igång, haha. Men som sagt, imorgon är en annan dag och förhoppningsvis mår jag bättre inför nagelfixandet och drop in mötet.
 
Bilden kan nog anses stötande för många men såhär ser det iallafall ut att ha spiral. När jag ser bilden kan jag faktiskt förstå varför det gjorde och gör så ont att ha satt in en spiral. Men som sagt, det ska inte skrämma bort andra att göra det. Det onda går över och är nog värt det i slutändan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0