Tidigare än vanligt

Idag steg jag upp tidigare än vanligt, det är som sagt väldigt lätt att vända på dygnet när man är göralös. Fastän jag är trött så får jag aldrig riktigt ron till att gå och sova. Imorse steg jag iallafall upp 08.30 för att kunna hinna med en telefontid, visst telefontiden är mellan 08.45-09.45 så egentligen har man ju en timme på sig. Jag tycker dock att man kan ringa direkt telefontiden börjar för att vara på den säkra sidan. Idag har jag ordnat en tandläkar tid då jag från och till har problem antigen med en gammal lagning eller så är det en visdomstand som spökar. Ibland har jag så ont att jag blir grinig så kan vara bra att kolla upp det innan det kanske blir värre. Fick en tid redan nästa vecka men fick också höra att den kanske blir avbokad då min tandläkare praktiskt taget ska föda inom de närmsta dagarna. Förstår inte hur hon orkar jobba in i det sista men det kan nog gå beroende på vilken sorts graviditet man har. Efter frukosten som bestod av två polarbröd med ost så begav jag mig ner på stan. Först av allt gick jag till biblioteket för att skriva ut mitt CV efter det gick jag och lämnade in det på Pressbyrån. Fick prata med chefen och hon blev positivt överraskad över att jag var så snabb på att lämna in det. Vi pratade lite om min yrkeserfarenhet och så kommenterade hon hur bra det var att jag har bild då det säkert är många som kommer att söka platsen. Fick ett varmt adjö med ord som rara du och så vidare så det kändes positivt. Förhoppningsvis kommer hon ihåg mig extra mycket då hon går igenom ansökningarna. En snabb tjej i knallrosa jacka, går det att glömma? När det var gjort så gick jag vidare till Sävars busshållsplats och väntade på en sen buss för att kunna ta mig hemåt. Ja, jag bor i stan nu men Sävar är och kommer förbli hemma för mig vart jag än på jorden hamnar.
 
Väl framme i Sävar så var det väldigt tyst då mestadels av familjen hade gått upp för sin förmiddagsvila, efter en stund kom Emma ner och vi småpratade lite slött framför tvn då båda vi var trötta. Efter ett tag så vaknade Elmer så han fick komma ner och busa med oss medan pappa och storasyster snusade vidare en stund. Tillslut var alla vakna och planerade. Herrn i huset gjorde sig redo för hockey medan vi andra gjorde oss redo för en promenad till Ica. Hujja vilka isvindar det var ute! Solen sken som bara den men blåsten, ja den var kall. Lilla Agnes har inte riktigt lärt sig att kisa än så det blev lite tårar på grund av vinden men även händer som hölls för ansiktet då hon åkte pulka. Det kommer en dag då hon lär sig det med, tills dess funkar det ju att skydda sig med sina händer eller hur? Dagen och kvällen fortsatte med middag, bus och lite fredagsmys. Blev även att mamma kom ut lite senare för att få hjälp med att välja tapeter och golv till den nya lägenheten men usch så svårt det är. Det finns inte så jättemycket att välja mellan då Bostaden är så tråkiga och vägrar fondvägg. Finns många tapeter med ett mönster som gör sig bättre som fondvägg än på hela väggar men men. Jag tycker att man borde få välja att ha fondvägg så länge resterande matchar färgerna i fondväggen.
 
Tog den sista bussen hem som fortfarande är 21.15, ni suger! Om jag är irriterad på att nattbussen från Sävar är borta? Nej då, verkligen inte. Lägg märke till att min skrift dryper av ironi. Kom hem efter 22 någon gång och har inte hunnit med så mycket sen dess egentligen. Har duschat, flätat håret och såna saker. Blev erbjuden sovplats i Sävar men kändes bättre att åka hem och duscha och så vidare hemmavid. Imorgon ska vi barn och mamma gå ut och äta på Eurasia om inget ändras. Det ska bli riktigt roligt och gott om inte annat. Rätt 59 here I come! Får se om Jenny jobbar så jag blir utan meny igen, men vem vet de andra kanske lär sig det också. De senaste gångerna jag har ätit på Eurasia så har jag inte fått någon meny. Elakt kan vissa tro men det är humor! Jag har beställt samma rätt sen jag var 16, har till och med lovat att höra av mig och förvarna ifall jag skulle få en knäpp och ta något annat. Det är mer än en gång som personalen har haft roligt åt mig men det bjuder jag väldigt gärna på. 
 
 
Innan promenaden till Ica tog jag och Agnes en liten promenad runt gården i väntan på mamma och lillebror

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha låter lite som mig. Jag tar jämt samma rätt när jag går på nån restaurang där jag fastnat för en maträtt. Det kan liksom inte bli fel då och då vet man att man alltid blir nöjd och att det är värt pengarna. Vissa förstår bara inte det där alls :D

Svar: Haha jasså? Folk brukar tycka att jag borde smaka annat men det har jag ju gjort :P
Erica KP

2013-03-09 @ 15:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0