Jistanes

Jag har verkligen tappat farten här på bloggen och samtidigt ser jag att det finns trogna läsare i alla fall. Det känns riktigt kul att ni väljer att följa mig även fast jag har hamnat i en svacka nu efter min lilla paus. För det första så blev mina planer ändrade, Johan blev dålig och stannade därför kvar någon extra dag, det tackar ju inte jag nej till men var synd om han som blev dålig så klart. Det kommer nog bli svårt att skriva om allting jag har gjort sedan sist men litegrann borde jag komma ihåg kan man ju tycka. Den senaste tiden har känts som ett virrvarr och dagarna försvinner med en fingerknäppning nästan. Nu kan man ju tycka att så varma dagar som vi haft nu senaste tiden sniglar fram då man blir ganska trött men samtidigt inte.
 
Jag har varit hemma i lite mer än en vecka och under den tiden så har det varit mycket god mat och många goda skratt men även mycket tårar. Jag vet inte riktigt vad det är men det bli ju som sagt allt jobbigare att vara ifrån Johan och det gör att själen bubblar över lite nu och då. Har fortfarande problem med vätska i kroppen, fick Furix utskrivet men har inte känt mig hjälpt någonting av det och nu då värmen smällde till så fick jag till och med ont i armar och händer vilket jag inte brukar få. Ibland blir jag så ledsen och arg för att jag ska ha så många problem, det räcker väl med ett tycker jag. Även Johan känner sig maktlös emellanåt och det gör ju ingenting bättre för vare sig han eller mig. Förutom bråk med vätskan så har jag äntligen fått träffa en hudläkare, hon såg mycket rosacea i mitt ansikte vilket min läkare total vägrade att jag hade sommaren 2010. Varför kunde jag inte fått en remiss redan då? Den här fick jag från min läkare på kvinnokliniken som jag träffat mycket mindre än min ordinarie. Men som med mycket går vårdcentrals läkare efter ålder, jag var för ung för dittan och dattan men ändå har jag med all säkerhet haft till exempel min PCOS från då jag var 14 år men det ska inte heller synas fören senare, men redan då var ju min mens lika ojämn som en ja, jag vet inte vad. Men men, åter till rosacea, jag har fått en tre månaders kur med tetralysal som är en antibiotika kur då rosacea är en infektion i huden. Förhoppningsvis blir jag mindre röd i ansiktet då jag lidit av det i så många år.
 
Vad har mer hänt under veckan sen jag kom hem? Ja, vi har varit och sett min lillebrors band spela på Kulturnatta, både jag och Johan headbangade, vi var nog dom enda som röjde rejält under spelningen men det var ju faktiskt så Emil ville ha det. Vi har grillat, vi har umgåtts med nära och kära rejält. Ja, ärligt talat så har det varit ganska mycket fläng fram och tillbaka då jag haft mina möten och då vi även har passat på att umgås mycket med dom i min närhet här nere. Det känns lika bra att passa på nu innan jag åker iväg för att jobba i sommar. När Johan for hem så stannade jag kvar i Sävar då jag hade min sista tandhålslagningstid tidigt morgonen därpå så därför sov jag över hemma hos pappa. Behöver jag säga att jag har umgåtts mer än väl med mina syskonbarn? Jag måste passa på att träffa dom så mycket jag kan innan jag åker då man får så mycket styrka ifrån dom plus att jag vet att dom små älskar att få besök. Nu har jag säkert missat hundra detaljer men så får det bli ibland, det går ju inte att skriva precis allt utan att det blir för mycket. Däremot kan jag avslöja att jag har fått gångstavar nu under den här veckan, ja såna där som rör sig boing boing. Nu är jag jättedålig på att förklara men det är gångstavar med motstånd på fyra kilo så nu är det bara att bli van dom.
 
 
Agnes &  Elmer

Kommentarer
Postat av: EmmaKP

Åh vad vore jag utan mina små hjärtan <3 och dig med förstås ;)

Svar: Som jag vore utan er; ingenting ;) <3
Erica KP

2013-05-24 @ 21:24:22
URL: http://emmakp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0