Bättre sent än aldrig?

Det folk säger om att man inte får ett socialt liv när man går på universitetet stämmer in väldigt bra på hur det verkligen är. Ja, nu får jag min sociala bit när jag är på universitetet men mina nära och kära får jag ju inte träffa så ofta tyvärr. Förhoppningsvis blir det bättre med tiden, nu i början känner man ju att man vill komma in i systemet och göra bra i från sig. Tänkte hålla mig ganska kort ikväll då jag är jättetrött, har fått problem med halsbränna igen och den här gången höll det i sig i över ett dygn så nu har jag omeprazol hemma. Sen sist så har jag studerat, har hunnit med att fara hem litegrann också då det har varit lite lugnare. För två veckor sen kom även Johan ner med två nya valpar som är en blandning mellan plott och catahoula. Ira och Iris heter systrarna, dom kallas även för Kling och Klang och krokodilkäftarna. Tisdag natt så fick vi även hem en tredje valp från Finland, Moa är en blandning mellan gråhund och rysk stövare, hon är även halvsyster till Nikka. Tyvärr så finns inte Bullen kvar bland oss längre och man tänker extra mycket på han när man ser plottsystrarna men sånt är livet. Fick ha Johan och valparna här i nästan två veckor, ni kan ju gissa att det blev fullt i min lilla tvåa med en pojkvän, tre valpar och en katt. Samtidigt blev det skönt med lite plats igen när dom åkte hem men oj så det sliter i hjärtat i alla fall. Det är svårt att vara i från Johan nu då jag är ganska stressad i och med allt som ska hinnas med. Kvällen innan Johan åkte hem for vi och köpte en skrivare så nu har jag ett stressmoment mindre, nu kan jag få ut papper som jag behöver på en gång och inte tänka på att matcha in tider och så vidare. Har inte fått upp den ur lådan än då jag behöver hjälp med det, men snart så får jag hjälp av pappa så då ska den testas.
 
Förutom lite "shopping" så har vi hunnit med att vara lite i Sävar och så givetvis har vi hunnit med att kramas väldigt mycket. Lilla Elmer har ju tagit sina första steg men än har det inte lossnat riktigt men nu vill han oftast bara hålla i en hand när han går så snart då springer han fram och tillbaka som storasyster.
 
Nu i helgen har jag försökta plugga med min halsbränna och dåliga sömn men har även umgåtts med Britt-Mari alla tre kvällar också. Både igår och idag blev jag bjuden på middag, som Birgit sa, nu är särbon tillbaka, haha.
 
Åter till universitetet, jag som många andra har varit väldigt nervös för att få veta resultatet från första tentan. I tisdags fick jag veta att jag till och med fick VG på min tenta, jisses så underbar känsla! Känns overkligt att jag lyckades så bra på min första tenta så nu är man mer orolig inför resultatet på tenta två då den kändes som om den gick käpprätt åt pärskvittje. På fredag har vi även vår tredje och sista tenta för KUL kursen så den 21 oktober drar DIS igång, jisses vad tiden går fort. Än en gång måste jag skriva hur glad jag är över mina nyfunna kompisar, tack för allt stöd och all hjälp.
 
Nu blev allting väldigt hipp som happ känner jag men det är ju bättre än ingenting?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0