Klassfest - Back to the 90's

Igår hade vi vår första klassfest och temat för kvällen gick i 90 tals anda. Man kunde komma som man var klädd på sina mellanstadiediscon, hur man ville vara klädd på discon eller helt enkelt bara komma iklädd det man trivs i. Däremot så skiljer sig åldrarna åt litegrann i vår klass så viss musik var mer känd för vissa och tvärtom men det gjorde ingenting. Under kvällens gång hade vi olika lekar i form av musikquizz, alla som, och den som tror att, ja vi kan kalla den för det i alla fall. Vår dag började dock med att vi hade vår stora tenta, eller ja, så stor var den väl inte men många har varit oroliga inför den eftersom allting har känts väldigt luddigt. Vi hade inga instuderingsfrågor, vi hade däremot ett quizz, några stödfrågor och väldigt mycket anteckningar. Vad skulle man börja med, vad skulle man ta på? Ja, frågorna var många och därför kändes det perfekt att ha vår första klassfest på kvällen. I och med att vi är lite dumt uppdelade i gruppövningarna så kände vi att vi inte hade fullt hum om alla som vi gick med, därför drogs klassfest planerna igång från första början.
 
Som sagt, dagen började med tenta, efter det åkte jag hem några timmar innan jag for vidare till Ersboda där festen skulle hållas till. Jag mötte upp Jessica, Kickan, Jenny, Lucas och Håkan för att fixa i lokalen innan och så avslutade vi fixandet med att äta pizza tillsammans. Allt eftersom började folk rulla in och så även alkoholmängden för vissa, där har jag även räknat in mig själv så nej jag menar inget illa mot någon, haha. Blev en lång kväll och natt kan jag i alla fall lova, jag var på Ersboda från 17 snåret fram tills just efter 2 på natten, kom hem där just före 3. Finns inte så mycket mer att säga om festen egentligen förutom att det var en av mina bästa kvällar någonsin och jag är så glad över klassen jag har hamnat i. Det går inte med ord att förklara hur fina alla är och hur vi verkligen hör ihop. Vi är alla så olika men ändå så lika och jag älskar det! Kvällen var fylld med glada miner, gamla godingar till låtar och underbara känslor. Det var verkligen en perfekt fest. Utseendemässigt så körde jag på en jeanshängselklänning som jag har fått av Kajsa och en Ariel t-shirt som jag har fått av Emma. Hade även på mig mina örhängen som är köpt till ett 80 tals tema som är planerat och det blev som pricken över i:et i och med Ariel på min tröja. Hade även lyckats spraya glitterhjärtan i håret genom att först klippa en mall som jag sen höll mot håret. Det var inte lätt att göra själv men var många som kommenterade det så det syntes ju vad jag ville åstadkomma, haha. Tack för en underbar kväll mina kära klasskompisar!
 
Kan tyvärr bara bjuda på en dålig självtagen bild i toalettspegeln men det är väl bättre än inget säg?
 
 
Och ja, min hand ser verkligen gigantisk ut på grund av hur bilden togs, haha

Kommentarer
Postat av: Linn

Kul att det var så lyckat! Ha en fortsatt fin torsdag

Svar: Ja, helt underbart!Tackar, ha en fortsatt fin helg!
Erica KP

2013-10-24 @ 16:42:53
URL: http://kaffenittiotalisten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0