Grädde

Jisses så jag börjar känna av mina armar ikväll, blir intressant att se hur rörlig jag är imorgon när jag vaknar. Ibland får jag världens energikickar efter gymmet och ibland tvärtom, idag var en sån dag, läste ett kapitel ur en kursbok och sen sov jag i en timme ungefär. Efter det läste jag ännu ett kapitel i samma bok och ett kapitel i en annan. Tror dock att när det kommer till den sista boken så är det nog hela som ska läsas då det inte finns några sidhänvisningar, suck, haha. Känns lite luddigt inför seminariet och då är det lite drygt att behöva läsa en hel bok, vissa gånger är det bättre att ha färdiga frågor som man ska besvara, men det här klarar vi självklart i alla fall.
 
Veckan som varit har flutit på som vanligt, har varit studier, lite träning och några promenader. Tog en ny promenadvända och ville se hur lång den var med hjälp av en app, gick jättebra, när jag skulle kolla så hade den bara känt av fyra sekunder och då hade jag nästan gått klart, haha. Första gången jag lyckas med det och någon gång måste ju vara den första. Blev även en väldigt lugn helg då jag hade problem med magont hela veckan, blev ofta värre efter att jag hade ätit och det skiftande mellan molande värk, illamående och en hållkänsla. Valde dock att fara på farmors kalas i lördags, tog en promenad innan och pratade samtidigt med mamma och sa att jag nog inte ens orkade bry mig om kläder minst sminket. Hur slutade det? Jag både sminkade mig och hade klänning, haha. Ibland hjälper det faktiskt att fixa till sig när man inte är så pigg och jisses så pigg jag såg ut helt plötsligt. En rolig grej är också att jag kunde få på mig mina strumpbyxor i storlek 48/50 utan att de gjorde ont! Köpte de sist i panik då det inte fanns en större storlek och det skar in i låren ibland vilket inte var skönt alls, men nu satt de bara skönt tight på låren, underbart! Hos farmor fanns det en gräddtårta, massvis med smörgåstårta och säkert fyra eller fem sorters kakor. Med mig hade jag en halv liter ramlösa med smak, hade lite svårt att stå emot allt gotta så valde att äta en smörgåstårtbit som var kanske två centimeter bred om ens det, såg till att få mer fyllning och dekoration istället, är ju inte så tokig i smörgåstårta annars heller så men var ju perfekt att få i sig räkor, lax, ägg, skinka och ost istället för...gräääddtårta. Jag älskar gräddtårta, helst av allt med spritsad kant, jisses så underbart, haha. Känns bra att jag inte åt en bit än om jag kommer tillåta mig själv att göra det någon gång i framtiden.
 
Ja, har som sagt varit en ganska lugn vecka, får se hur denna blir, den har ju bara börjat. Det som är planerat är en Sävar tripp imorgon då mamma ska bjuda på våfflor, någon gång kan jag faktiskt få äta det. Ska dock ta med mig hallon, grädde och sukrin för att göra egen "sylt" och grädde sötad med sukrin. Blir intressant att söta grädden för det har jag bara gjort med socker tidigare, men som sagt, någon gång ska ju vara den första. På torsdag bär det med all säkerhet av till gymmet igen på morgonen då vi börjar först klockan 13 och ja, resterande tid ska jag nog försöka plugga så mycket som möjligt faktiskt.
 
Apropå kalaset, denna fina kreation hittade jag på Blomsterlandet, gav den till farmor från mig och Johan. Ville gärna köpa ett eget att ha hemma men valde att inte köpa ett just då. Igår gick jag dock förbi där med Britt-Mari och köpte ett. Däremot valde jag ett ägg utan uppsättning, de var dels slut men jag ville köpa ett så att jag kunde göra lite hur jag ville. Hittade även grönt ryschpysch som jag kallar det så det fick också följa med hem, det får bli ett bo till min porslinskyckling och det kommer säkert bli jättefint.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0