Thaikyckling med kokosmjölk och röd curry

Idag testade jag ett recept som jag hittade på http://www.lchfgourmet.se, där har jag ärligt talat hitta många recept som jag vill prova. Började med att prova denna rätt då jag har varit nyfiken på att använda kokosmjölk, har aldrig gjort det tidigare än om jag har ätit mat med det i.

Receptet är för två kycklingfiléer, jag har däremot dubblat hela receptet då det är perfekt med storkok. Förutom dubbleringen la jag även till bambuskott och vitlök. Hittade tyvärr inte citrongräs heller så det fick jag vara utan men såg sen att den röda currypastan även innehöll det så det fick gå för den här gången. Bambuskott har halvhögt med kolhydrater, har inte siffran i huvudet nu men man äter ju faktiskt inte upp hela burken i en portion. Testade även sjögräsnudlar för första gången, min förra påse hann gå ut, fy skäms! Blev väldigt nöjd både med maten och med nudlarna till som jag givetvis slängde i tillsammans med maten i woken, perfekt!

 


Amatörfotograf som jag är så garnerade jag givetvis maten efter egen smak. En chilitopp, ett chilihjärta och en paprikablomma. Genom att trycka på bilden så kommer ni vidare till receptet om ni själv skulle vilja provlaga denna rätt.

Kommentarer
Postat av: ST

Blev det starkt?

Svar: Jag hade i ungefär 3 teskedar röd curry pasta och kände bara av lite sting ibland. Så blev en väldigt snäll smak om man säger så.
Erica KP

2014-04-07 @ 08:02:54
URL: http://startrekforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0