Ingen bingovinst..men

Var ju som sagt iväg på bingo tidigare nu då jag var uppe i Nattavaara, jag, svärmor och lillsvåger for på bingo i Nattavaaraby. Har inte riktigt förstått meningen med att ha Nattavaara och så Nattavaaraby som ligger ett stenkast ifrån, men men, skitsamma, tycker det är lite roligt bara. Som det skrevs tidigare så är det flera år sedan det blev någon vinst och inte blev det någon vinst nu heller men däremot så vann jag på en av mina smålotter som jag fick och då blev det en miniräknare, alltid bättre än något och så fick vi en miniräknare i huset, perfekt. Var en mysig bingodag med fika och grillad hamburgare innan det bar av hemåt och laga middag. Blev kycklinggryta och ris, riset var färdigt i princip när Johan kom hem, perfekt! Dagen efter var det tänkt att jag skulle följa med på mer bingo men min huvudvärk sa i från och det blev en dag i sängen, däremot så tog jag mig ut på en sex kilometers promenad senare på eftermiddagen så det kändes bra.
 
Om jag minns rätt så for jag och Johan ut med bilen samma kväll. Kände för att komma iväg en stund och bad därför om en biltur. Blev en sväng ut i skogen och där fann vi oss ett smultronställe. En plats vid vatten med både kaminkoja, bastukoja och utedass. Jisses så underbart, kändes som att jag skuttade runt som ett litet barn där, man blev så fylld av ro i kroppen. Är ju ännu mer perfekt att det inte ligger så himlarns långt hemifrån också. Nu är vi på söndagen, den 10 augusti, dagen därpå, det vill säga måndag så tog vi oss en tur in till Gällivare för att köpa hundhagegaller men även lite mat. Blev först en sväng till Purnu och därefter åkte vi vidare, framme i Gällivare for vi sen hem till Emma och Sebban där vi blev bjudna på middag och därefter fick någon snilleblixten att vi behövde godis. Det blev två jättestora godispåsar som smaskades på till Mulan 2. Behöver jag säga att vi alla började må illa? Hoppas jag håller koll på dagarna nu dock, men så här såg de sista ut i alla fall, haha, sen om ordningsföljden är perfekt är ju en annan femma.
 
Minns inte riktigt hur tisdagen började men minns så väl hur den slutade. På eftermiddagen sa Johan att morsan undrade om vi skulle fara dit och äta, ja jo kanske ungefär tyckte han. Kändes lite hum dock hela situationen men vi for i alla fall hem till byn. Just innan man svänger in kom även Hanna och Peter, var fler som var bjudna på middag, ja jo, inget ovanligt det. Däremot var det ganska ovanligt att hundarna skulle vara kvar i  bilen till att börja med, började misstänka något mer och mer. Inne i huset är det dukat med långbord och när jag kommer in bryter det ut i sång. Herre min jisses, visste inte vart jag skulle ta vägen. Därefter blev det en lång kramkö, sammanlagt var vi runt 18-19 stycken den kvällen. Vann kanske inget på bingon men kolla vilken familj jag vann. Till middag blev det, ja, kan inte stava det men det uttalas i alla fall jakatarna, god chipsmat. Till efterätt hade svärmor gjort två digestivekakor, en med hallon och en med blåbär, ja, jag smakade båda, haha. Fick även en fin blomma med ett fint kort med shoppingpengar i. Tack så jättemycket för allting, börjar nästan gråta då jag tänker på hur glad jag är över att få ha er i mitt liv. När det kommer till födelsedagspresenter, i år blev det shoppingpengar på önskelistan då jag och Britt-Mari åker till Stockholm på torsdag. Det är min födelsedagspresent och även en tio års present då vi har varit kompisar i tio år i år. Men i alla fall, efter firandet åkte vi till Liikavaara, tror jag stavar det rätt nu, där hängde vi ett bra tag med massa karlar men lite senare kom det en till tjej så behövde inte känna mig helt ensam, haha.
 
Sen blev det onsdag och vilken onsdag. Började grina mer än en gång, speciellt då jag gick ut ur rummet som Johan var i, var så jävla tungt att jag skulle hem. Samtidigt så måste man ju hem någon gång men att det alltid ska vara så jävla jobbigt är outhärdligt. Men nog om det, vi fick en fin dag tillsammans och vi gjorde god mat, vad mer kan man önska? Ja, förutom att vi redan skulle bo tillsammans eller i alla fall med bara några fjutt mil emellan.
 
Nu fick jag i alla fall ner det viktigaste tror jag om mina sista dagar uppe i Nattavaara för i sommar för jag åker ju självklart upp fler gånger då det är mitt andra hem, sen om det blir innan jul är ju en annan fråga. Vet inte riktigt hur studierna ser ut den här terminen så man får ta dag för dag helt enkelt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0