Väderstörningar

Planerna var att skriva ett inlägg igår men igår hade vi inte så tur med vädret. Eller ja, fram till 17 tiden hade vi det ändå helt okej men efter det, jisses. Ett tag efter att Johan hade åkt till jobbet tog jag en promenad som tog över 30 minuter och när jag kom hem med det som köpts så gick jag ut på gården och arbetade i en timme. Bökade och bråkade med en del ris som skulle upp på transitflaket och efter det började jag kratta tusentals liter tallbarr och kottar, tog aldrig slut och blev inte ens nära att bli klar då det började mullra. Men som sagt, var fint ute och småmullrade lite men såg till att dra ut det mesta i alla fall och tur var väl det, jisses vilket oväder det blev. Där kring 19 tiden gick även strömmen och här var jag ensam i ett stort hus med hundarna och katten, kändes inte så roligt när ovädret var så nära inpå. Regnet forsade ner, åskan mullrade så att jag trodde taket skulle gå sönder och blixten slog ner inte allt för långt härifrån. Brukar tycka varken eller om åska, tycker mest det kan vara irriterande beroende på klockslaget, om man ska sova till exempel, men igår började jag nästan grina en gång. Var väldigt otrevligt att sitta själv i mörkret när det kändes som att taket skulle falla ner på mig mer än en gång. Vi var strömlösa fram tills efter ett någon gång på natten i alla fall så som tur var kom den tillbaka tillslut.
 
I måndags åkte Britt-Mari hem och efter det har det inte hänt så mycket. Tog det ganska lugnt efter att hon for och igår, ja igår kom ju ovädret från ovan som sagt. Var alldeles för varmt i natt att sova så vi åkte ut i transiten på spaning, vi fick se två harar, fyra renar och en liten räv, ja, även en himla massa fåglar som helst ville flyga in i bilen av någon anledning. Tillslut fick vi sova i alla fall och idag har vi gjort kinagryta och haft besök av Anette och Elias, blev att vi bjöd de på lunch och sen kollade vi igenom lite bilder på datorn och det pågick även lite legobyggande på golvet. Givetvis försökte Ira äta en legobit, plottskalle! Haha, ja, kan inte vara lätt att vara plott. Antigen så är de två systrarna väldigt tröga eller så är det helt enkelt väldigt obrydda om vad andra tycker är rätt och fel, haha.
 

Ira & Iris, systrarna som håller ihop i vått och torrt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0