Var din egen superhjälte

Som jag har skrivit tidigare; Var din egen superhjälte. Det är en mening jag började smaka på för ett tag sen och den har etsat sig fast, det stämmer så väl. Ingen annan än du kan göra den ändringen som du behöver för att nå dina mål. Självklart kan man få hjälp på vägen men viktigast av alla är du. Dessa ord kommer från mina evinnerliga tankebanor, jag kan som sagt tänka, tänka och åter tänka. Men ikväll när låten Roar med Katy Perry spelades så hörde jag en fras som även den etsades fast, nu minns jag inte ordagrant så det blir en egen version av det. Tar det på engelska då orden rimmar mycket finare; Instead och being a zero I became a hero. Denna mening passar ju in så väl till min superhjälte tanke, det är ett val man själv gör och det är ett val som alla borde göra. Det här kanske känns upprepande, men vet ni vad? Ibland behöver man få höra det mer än en gång.
 
När allt kändes som mörkast var en av mina största rädslor att inte vara någon väldigt stor. För vet ni, tidigare kände jag inte att jag var någon. Enligt mig själv så var ingenting uppnått, allt var bara svart och det fanns inget värde i mig som person även fast jag vet att det finns de som skulle ta en kula för mig. Det gick inte att ta in och än idag kan väl dessa dumma tankegångar komma när man har mörkare stunder, skillnaden nu är dock att det går att fnysa åt tankarna och rätt och slätt skratta de rätt upp i ansiktet. Ibland krävs det att man är på rätt plats i livet och i och med mina studier nu så har jag kommit rätt. Jag har insett hur mycket jag har och hur mycket jag ÄR. Det har i sin tur gjort mycket för min kamp med mig själv. Jag gick från att vara en nolla till att vara min egen superhjälte med ett värde. Låter kanske väldigt dumt för de som aldrig varit på samma ställe men som sagt, jag skräder inte med orden och jag skäms inte för de heller. Det är viktigt att även prata om det som anses vara mer negativt och fel i våra samhällen för hallå, ingen av oss är ensamma. Förutom att jag har börjat en utbildning så har jag ju som sagt även tagit upp kampen mot min övervikt igen och dessa två delar har gjort mycket för att mitt synsätt på mig själv har förändrats radikalt mycket. Jag som inte var någon alls har åstadkommit och åstadkommer så mycket hela tiden.
 
Så snälla, ta åt er av mina ord; Var din egen superhjälte. Vänd det onda till något gott och inse vilket värde du verkligen har som person. Hur långt nere eller uppe du än är, glöm aldrig bort hur stark du kan vara och hur mycket du verkligen kan åstadkomma om du bara tillåter dig själv. Det är lätt att skjuta upp saker, att misstro sig själv och helt enkelt inte bry sig ett jota men snälla, tänk om. Ja, det krävs mycket för att tänka om och det krävs mycket för att hålla kvar, men var öppna och redo för en dag så kommer den där lilla puffen som man behöver och den kan bestå av vad som helst, ta emot den gåvan och gör något för dig själv. Och kom ihåg, ibland kan man ramla tillbaka, man kan göra klassiska "misstag" och så vidare, men även om vi är våra egna superhjältar så får vi inte glömma bort att vi också är mänskliga, vi har alla vår egen kryptonit som kan sätta käppar i hjulet ibland, det är då vi ska ta vårt onda och vända det till något gott, för vi kan alltid lära oss något av det som varit, alltid.
 
Juli 2013 vs augusti 2014
(började kämpa med vikten i början på februari i år)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0