Helgen

I fredags var det som sagt dags för den stundande julfesten med klassen. Försökte att plugga så gott jag kunde på förmiddagen vilket blev i alla fall sammanlagt lite mer än en och en halv timme, satt och läste litteratur inför bakgrunden till min rapport. Därefter började jag att göra mig i ordning innan mamma kom hit för att sedan skjutsa mig till festen. Kom hem till tomtens verkstad ungefär kändes det som, det var jättefint pyntat överallt och mysnivån var skyhög. Tror vi blev 22 stycken av 27 stycken vilket inte alls är dåligt. Det fanns väldigt mycket godsaker och jag som skulle sköta mig och föll dit och smakade två fudgebitar som Jessica hade gjort, de var så goda, jag och några andra kom fram till att skulle jag smaka något så var det fudgen. Lite senare på kvällen fick jag även lite julskinka vilket satt riktigt fint i magen. Förutom godsaker, julmys och så vidare hade även värdparet gjort ett quiz inför kvällens julklappsutdelning och det var riktigt roligt, de hade gjort 1 X 2 frågor om klasskamrater. När det handlade om mig var temat självklart renar. Hände ganska mycket under kvällen så orkar inte få med allting, när klockan började vara över midnatt fick jag skjuts hem av en klasskamrat och till min förvåning var mamma fortfarande vaken. Hon blev lika chockad hon när jag kom hem så tidigt, men samtidigt, vi skulle ju upp i tid dagen efter så att komma hem allt för sent kändes inte lockande. Var fortfarande onykter när jag kom hem och att tvätta bort smink onykter kändes väldigt konstigt. Allt som allt hade jag en av mina bästa kvällar på länge även om min natt inte var så bra när det kom till sömnen, men vad gör det om 100 år?
 
I lördags vaknade jag vid sex tiden och somnade aldrig riktigt om, vi var upp en sväng vid halv nio men sen la vi oss igen i en timme, fick givetvis inte somna men var väldigt mysigt att ligga som en liten bäbis i en puppa, haha ja, fick den känslan då jag låg ihop kurad och invikt i täcket. När vi klev upp satte jag igång att fixa sminket och därefter klädde jag på mig och så vidare. Tillslut när Britt-Mari kom så for vi efter en stund hem till Sävar. Först stannade vi på Ica och köpte lunch, hade ett sug efter varmkorv med bröd så det fick det bli, därefter hjälpte mamma mig hemma hos henne att sy upp mina jeans då mitt andra par börjar bli nött nu. När vi sen hade blivit klara med allting gick vi vidare för att fira Agnes. Var lite roligt när vi kom in på gården i sällskap av pappa och Kajsa, då ser vi hur Elmer sitter i köket och fokuserat pillar på gardinen, sen när han såg ett gäng på fem stycken blev han väldigt chockad och sen jätteglad. På kalaset blev vi bjudna på gott fika som ja, jag hade valt att fika den här gången, goda skratt, många kramar, många pussar och många lekar. Jag fick även ett fint pärlhalsband av Agnes som hon pärlade av min och Johans present. Jag fick inte gå in i köket för även om jag stod med ryggen mot ansåg Agnes att jag såg, det var en hemlis inne i köket och storamoster fick inte se. När kalaset började vara slut beställde vi hem mat från puben, som vanligt åt jag Sävar pizzan vilket jag alltid gör när jag väl äter pizza, fått en kärlek för köttpizzor med bearnaisesås, mums! Tror dock jag var mätt i tre timmar efteråt vilket inte är så konstigt i och för sig, åt ju kolhydrater utan dess like den dagen. Senare på kvällen åkte jag och Bim hem till mig, vi hoppade av vid Universum och sen gick vi förbi på Berghem för att handla lite. Hemma hos mig drack vi julmust och vinglas medan vi satt och pratade i några timmar. Blev uppe ganska länge då jag fastnade på annat håll som vanligt och jisses vad trött jag var. Hade somnat ifrån fönsterlampan, vaknat till en timme senare men ändå inte släckt lampan och halv nio på söndagsmorgonen vaknade jag med lampan tänd, jisses, jag som vill sova väldigt mörkt.
 
I söndags, vaknade jag som sagt med lampan tänd, var väldigt trött och tog det därför ganska lugnt. Åt en väldigt lätt lunch innan jag skulle till Bim på adventsfika och sen låg jag i soffan en bra stund innan det var dags att gå ut. När jag gick nerför backen funderade jag på om det var låst, ja, jo, det borde vara låst ungefär. När jag sen har stått och väntat på bussen i cirka tio minuter och ser bussen närma sig med några meter kommer jag på; LJUSEN! Hade inte släckt adventsstaken så det var ju bara att gå hem igen och blåsa ut ljusen, suck. Tillslut kom jag hem till Bim där Sara redan var och vi blev bjudna på rejält med fika. Hade egentligen bestämt mig att bara köra lchf till fika men smakade tre kaksorter också innan jag gjorde i ordning min turkiska youghurt med hallon, mörk choklad och agavesirap. Lite senare när Sara for hem så började Bim med middagen, hon bjöd mig på min kinagryta och den satt väldigt fint även om vi höll på att brinna upp i våra munnar tillslut, haha. Lite senare ,igen, på kvällen så fick jag en halvkroppsmassage och jisses så ont det gjorde och gör idag, men ja, det behövs ju. Sen fick jag även testa på att få färgade ögonfransar för första gången.  För mig sved och brann det på en gång men det beror på min torra hy kom vi fram till.
 
Summan av kardemumman, jag kan inte klaga alls på min helg. Träffat fullt med underbara människor som betyder mycket för mig och jag har fått må som en prinsessa varje dag den här helgen.
 
 
Min älskade lilla tjej som har blivit så stor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0