Julafton

I år är första gången som jag har firat jul utan min familj. Har däremot varit med min familj här uppe men visst hade det varit perfekt om vi hade kunnat fira allihopa tillsammans? Hemma i Purnu var vi bara vuxna som firade och samtidigt som det var skönt så saknade man de små liven. Däremot såg nästan alla på Kalle Anka tillsammans så vi har kvar vår barnsliga sida om man ska kalla det för något.
 
Var underbart mysigt att få vakna upp på julaftons morgon med Johan vid min sida, vi låg kvar i sängen en stund innan vi bytte av varandra i duschen. Det kändes som att jag hade fixat mig i flera timmar men efter ungefär en och en halv timme var vi på väg hem till vita huset. När vi kom fram satt vi ner en stund innan grabbarna gick ut i bastun och jag hjälpte till att slå in paket som inte hunnits slås in, därefter åkte jag med Emma en sväng till Anette, Jonas och barnen för att överlämna lite paket och säga god jul. Bar av hem till huset igen där vi tog det väldigt lugnt för att senare bänka oss framför Kalle. Lite senare dukades det fram underbar julmat och vi var tio stycken som firade tillsammans. Första gången det nästan kändes tomt i köket, haha. Åt mig riktigt mätt utan potatis men självklart blev det både efterrätt, fika och godis. Kvällen fortsatte sedan med julklappsöppning och monopolspelande, vi tog snabbversionen men ändå tog det tre timmar, jag var helt slut. Av någon anledning blir man alltid så trött på julen, vet inte om det är stämningen innan, under och efter som gör det? I år var jag även perfekt klädd, ja, enligt mig själv i alla fall. Köpte en klänning tidigare i höstas bara för julen, dock i en färg så att jag kan ha den året runt, ville ha något speciellt nu när jag gått ner 30 kilo. Fick även på mig ett par tunnare strumpbyxor med detaljer i storlek 44/46 så min julklapp hade varit perfekt även utan julklapparna. Hur vuxen man än blir är det roligt med julklappar vad det än är i. Det är ju tanken som räknas, eller hur?
 
Årets julklappar:
 
Tjocksockar
Presentkort (Cubus och Strömpilen)
Pengar
Ansiktsrengöring
Bodybutter (kokosnöt och jordgubb, tror jag)
Nattavaara mössa (rosa)
Tändstickor i en behållare som är vattentålig (rosa)
Fotografier på syskonbarn på Johans sida
 
Gemensamma:
 
En stor säck med ved
Brandlarm
Brandsläckare
Två tomtar
Handgjord hund i trä
Choklad i mängder
 
Tror att jag har fått med allting nu, om inte så är jag väldigt tacksam i alla fall. Har även två paket som väntar hemma då de kändes för stora för att ta med hit upp och sen hem. Ena paketet var även tungt och ja, min packning, datorväska och katt räcker och blir över på tåget. Tack så mycket för en underbar julafton! I och med att jag är student så visar mitt konto inga rikedomar men när det kommer till kärlek är jag, ursäkta språket fan i mig oändligt rik.
 
 

Vi hade -29 i Nattavaara men jag skulle prompt ha en fin julbild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0