Du sa vad då?

I slutet på första terminen hade vi vår sista tenta i en av kurserna, nämligen PSK kursen. Tentans innehåll var specialpedagogik, ett jätteintressant ämne som tyvärr inte tas upp så mycket om och samtidigt finns det inte så mycket forskat om det om jag minns rätt. Inför våra tidigare tentor har vi alltid haft ett visst antal instuderingsfrågor att nöta in och därefter har vi fått några av de frågorna på tentan. Den här gången hade vi ett seminarium innan och alla var osäkra på vad man skulle plugga och hur, däremot så gjorde vi som vi brukar, vi nötte in dessa frågor och det kändes ändå helt ok inför tentan. Däremot så kändes det inte lika bra när jag började kolla igenom de tre frågorna, ja, fråga ett och två kändes bra, kände mig rätt så säker, men fråga tre däremot, vars kom den ifrån? Nu hade vi ju begreppet differentiering i seminariet men däremot så hade jag inte lagt något vikt vid att lära mig om pedagogisk och organisatorisk differentiering. Just då dök jag ner i ett svart hål och tänkte; Jaha, nu blir det ett U (underkänt), är det ens värt att skriva något på frågan?
 
Jag har dock fått lära mig att man alltid ska försöka, det är bara dumt att lämna blankt egentligen. Försökte tänka logiskt angående orden pedagogisk och organisatorisk och kopplade därefter samman ihop det med sådant vi gått igenom. Skrev däremot inte så mycket på själva frågan och kände efter ungefär en timme i salen att jag ville ge upp, kunde inte ge mer. Sen började den eviga väntan, vi får vänta tre veckor innan vi får resultatet och de tre veckorna känns nästan som tre månader. I fredags såg jag att en ur klassen hade kunnat hämta ut tentan innan föreläsningen så jag och några till chansade efter föreläsningen för att kunna hämta ut våra tentor. Något som irriterade mig den här gången var att de skrev ut ungefär samma vecka att vi kunde se resultatet på internet, ja, om vi kunde våra skrivningsnummer det vill säga. Vi har aldrig behövt lägga de på minnet så varför skulle vi ha gjort det nu? Kunde de inte ha sagt det vid skrivningstillfället? Hör och häpna, jag kom ihåg mitt skrivningsnummer i alla fall än om det satt långt inne. Jag lyckades även få G på den där jäkla frågan som kändes helt hopplös, hade även skrivit VG på mina två andra frågor så jag lyckades få VG på en tenta som jag trodde jag skulle få U på. Nu låter det kanske som skryt vilket det inte är, det är bara så sjukt vilken känsla man kan ha efter en tenta. Jag blev då i alla fall så glad att det blev en mini dans, fick även lusten att kyssa någon men det var ju svårt då Johan inte var där, haha.
 
Termin två består däremot mer av seminarier och inlämningsuppgifter än tentor så blir intressant att se hur man hanterar det. Ja, i alla fall början av termin två, slutet vet vi ingenting om än. Nej, det är bara att fortsätta i samma takt, tillslut står man där och går termin sex, jag längtar!
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jäklar, inte illa alltså! Man kan mer än man tror när man ger allt och verkligen försöker.

Svar: Ja verkligen!
Erica KP

2014-02-18 @ 11:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0