Små tankar, små ord

I förrgår var jag på en föreläsning med Elza Dunkels, hon pratade om sociala medier. Det mesta av det hon sa har fastnat på hjärnan och det blev mycket tankar om min barn- och ungdom. Det gör nästan ont i hjärtat när man tänker tillbaka men som jag brukar säga så ska man vända det dåliga till något bra. Jag kan använda min bakgrund och mina händelser i livet i mitt framtida yrke med barn. Mina dåliga minnen och tankar blir lite som en ledstjärna och det känns ärligt talat väldigt bra även fast det är tungt ibland.
 
Hon pratade mycket om nätmobbning och även om hur äldre manipulerar yngre på internet väldigt lätt. Mycket av det hon sa kände jag igen och jag kände inte riktigt för att sitta kvar inne på föreläsningen. Det kändes nästan som att hon pratade om mig som tonåring. Just delen med nätmobbning var väl inget som precis passade in då hon förklarade om varför många mobbade och så men resten. Jag vet fortfarande inte än idag varför jag blev så utsatt som jag blev, kanske var jag ett lätt offer? Det är ju tyvärr så att man gärna ger sig på de som redan ligger ner för det är lättare. Började även tänka på att det är ett tag sedan jag la in mer under kategorin Min historia och det finns mer som ska upp, det får dock komma när det kommer.
 
Som sagt, det här kan tynga ner mig så jävla mycket ibland men direkt jag tänker på hur jag kan vända det till min fördel så blir det bättre. Om jag så bara kan nå ut till en person så räcker det. Jag är så himla tacksam över de jag har i min närhet som aldrig har dömt mig, för samtidigt varför skulle någon behöva döma mig när det var något jag gjorde själva varje dag, varje timme, varje minut och varje sekund. Ibland känns det inte som att det är mig det handlar om länge utan det handlar om en ung tjej och jag tycker så synd om henne ibland, men mer än så, jag tar hand om henne.
 

Älskar att hunden kramar mig tillbaks

Kommentarer
Postat av: Jeeennny

gumman <3

Svar: <3 :*
Erica KP

2014-02-07 @ 10:25:27
URL: http://jennyhellstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0