Jikes

Vad ska man säga? Jag är trött praktiskt taget hela tiden, mina ögon har svidit av trötthet sen igår förmiddag, är inte så nöjd med det men vad gör det om 100 år?
 
Veckan som var sprang förbi i full fart och snart är även denna vecka över. Imorgon eftermiddag har vi vår sista salstenta för denna termin, på måndag börjar termin två. Det känns riktigt konstigt ärligt talat, fast ändå inte. Började på universitetet den andra september så samtidigt är det inte konstigt att jag är vid termin två nu men tiden går ju som sagt så himla fort. Men, fastän det bara har gått lite mer än fyra månader så känns det som att jag varit där i en evighet och det är ju en bra känsla för då känner man att man passar in där, att man är på rätt ställe helt enkelt. Men för att återgå lite till veckan som varit så har det inte varit så mycket egentligen, någon föreläsning och några små möten tillsammans med klasskamraterna där vi har gått igenom vår paper uppgift vi hade över jul och så, ja, lite smått och gott bara. Helgen var mer fullbokad om vi säger så.
 
Helgen som var har jag umgåtts med nära och kära vilket behövdes, var kul att träffas igen efter ledigheter, resor och så vidare. I fredags kom Britt-Mari hem till mig efter att jag hade pluggat en del, därefter begav vi oss till stan för middag och kvällshandling. Till kvälls"fika" gjorde vi marängsviss, kom även på idén att servera den i en fin skål på fot. Mamma har tidigare berättat att mormor brukade göra det under julmiddagen så varför inte fortsätta på den traditionen litegrann? Nu har vi aldrig haft marängsviss vid julmiddagar men själva skålen kommer jag fortsätta med.
 
Dagen därpå åkte jag hem till Sävar där jag först landade hemma hos mamma där jag blev bjuden på varma mackor, därefter fick jag hjälp med att sy upp minna två par nya byxor, vi fixade även till ett gammalt par som hade spruckit lite charmerande vid gylfen. När vi var less på att sy så tog vi en promenad till Ica i det kalla och snöiga vädret, såg verkligen fram emot att pulsa ännu mer i snö senare vilket jag skulle göra sammanlagt tre gånger till. När vi kom tillbaka till mamma tog jag mina saker och pulsade vidare hem till pappa och Kajsa där jag hade plats för natten, lämnade av lite grejer, satt och pratade en stund och fick sen en nyckel innan jag begav mig av hem till Emma, Lars och barnen. Där möttes jag av två väldigt glada barn som visade upp sina pepparkakor, Elmer försökte även dela med sig men jag sa att det var ju hans, tackade ändå och han gick vidare med sitt smaskande. Kvällen fortsatte med middag, lek, mys, gotta och filmtittande innan jag pulsade tillbaka hem till pappa. Hade tur att pappa var vaken för jag fick inte igen dörren själv när jag skulle låsa, det kan ha berott på snön eller något annat, vi vet inte, krafterna hade jag i alla fall inte.
 
Sen kom söndagen och jag var hemma hos pappa och Kajsa på förmiddagen, senare gick jag tillbaka till Emma och Lars där jag blev bjuden på middag ännu en gång. Blev även kvar för att se en film som var rolig och därefter fick jag skjuts hem av Lars. Det var inte så lätt att gå i säng i och med att universitetet drog igång igen morgonen därpå, sen dess har jag sovit dåligt och blivit bästis med mitt ögonlocksryckande som alltid dyker upp om jag sovit dåligt eller är allmänt stressad, den tackar vi för.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0