Friday

Friday betyder egentligen fredag, men för mig betyder det fri dag, jag hade en fri dag i fredags. Men innan den dagen, i torsdags, då åkte jag hem till Sävar. Kom fram vid 18 tiden så gick förbi och lekte med barnen en sväng innan det skulle bli välling- och sängdags för dem. Agnes fick mig att kikna av skratt, jag fick så ont i magen av skratt att jag inte kunde röra mig ur fläcken. Hur gick det då till? Hon jagade mig, tänk er Agnes med utsträckta armar som grymtar och låter som ett litet vilddjur, vi sprang runt, runt, runt på gräsmattan och jag höll inte på att kunna hålla mig upprätt. Lite senare tog hon även två långa pinnar och lekte att hon var en ren samtidigt som hon även gjorde renläten. Jisses alltså, vilken unge, och Elmer den token som knappt vågat åka deras rutschkana själv för ett tag sen gick upp för trappen själv på var annat trappsteg, hallå?
 
Morgonen efter gick jag och mamma över till barnen en sväng igen, eller ja, till pappa och Kajsa också då de var barnvakt. Vi hann med att leka lite nu också och även rita med kritor i Agnes målarbok. Sen gick vi hem till mamma igen för att äta lunch då vi senare skulle åka in till stan. När jag kom hem till mig så gjorde jag mig i ordning för kvällen. En av mina finaste vänner fyllde år och det skulle vi fira såklart. Först for vi hem till Madde och satt där, jag träffade ett gammalt känt ansikte och två nya utöver de andra jag kände redan. Lite senare for vi till Allstar och ja, bara dansade. Jisses vilken kväll, jag dansade så att hårbotten dröp av svett. Jag är jättenöjd med Kickans födelsedag och det vet jag att hon också är. Jag valde att gå ut nykter i och med förra helgens överflöd av alkohol, var liksom dålig i två dagar efteråt och i och med att jag missade min promenad i fredags så blev ju dansen mitt träningspass. Perfekt va? Här kommer vi till den fria dagen, jag kände mig så fri, inga bekymmer bara massa kärlek och glädje, precis som det ska vara.
 
 
Lyckades få ett fint märke av sandalen också

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0