Jag är kvar!

Hej, hallå där!
 
Dagarna går väldigt fort nu för tiden, kan det bero på att universitetet drar igång om en månad och någon dag? Kanske, kanske inte.
 
Tittar vi tillbaka på veckan som varit så åkte jag som sagt hem till Sävar i torsdags. Johan kom innan jag for med bussen men han behövde sova innan han kom ut till Sävar för att fika. Väl i Sävar klev jag av vid Hällvägen och gick till Furuvägen för att köpa en dvdbox, fängelseserien OZ, den såg jag väldigt mycket förut än om det är snäppet för rått nu i och med mina drömmar. Därefter gick jag till Ica för att köpa lite ätbart och efter det bar det av hem till mamma. Höll på att flyta bort i värmen med en tung väska på axeln så i varje skuggplätt som jag hittade så stod jag och flåsade som en hund. Hemma hos mamma fixades och hade det sig innan de första gästerna kom. Det kom mindre folk än vad man trott men vad gör det då fikat var jättegott och vi som var där hade det underbart! Förutom fika blev det även pizza till middag, oj oj, men som sagt, den här helgen var en planerad sämre helg om vi säger så.
 
På fredagen åkte vi ut till Ivarsboda och var där vid 13 tiden redan, vi hann med några svängar till havet då hundarna skulle bada, vi barn skulle fotas med mamma och så vidare. Tror vi blev ett gäng på några över 20 stycken under hela dagen och kvällen. Till middag grillades det kött och till efterrätt dukades det fram glass och olika såser till. Lite senare dök även gottat upp och jag åt min första påse ranch chips! Eller ja, åt ungefär en och en halv mindre skål så åt inte upp hela påsen ens, bra jobbat! Samtidigt så kände jag inte behovet av det heller utan jag var nöjd. Kvällen fortsatte med musik, dans, skratt och prat. Några satt i badtunnan och några tittade på, jag ides aldrig byta om för att glida ner där. Innan vi for hemåt grillades det även grillkorv och det satt gott med två stycken med bröd mitt i natten faktiskt. Väl hemma tog vi oss i säng i ganska god tid då vi hade fullt upp dagen därpå.
 
Förutom att handla mat och packa inför resan så hann vi också med att se på när Emma och Lars skulle åka luftballong, vi var där redan från då de skulle fylla den med luft, häftigt! Tillslut blev klockan runt 23 och vi packade in oss i bilen för att åka uppåt. Resan gick bara bra, vi tog en längre paus i Skellefteå med mackor och dryck innan vi åkte vidare för att komma fram strax efter fem på morgonen, tog oss i säng där vid sex tiden. Det satt väldigt gott i själen att få lägga sig ner i sängen då jag fick så ont i rumpan av bilfärden, jisses vad ont det gjorde att röra sig, men tillslut var vi hemma!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0