Uppe i norr

Så, vad händer här uppe? Tja, inte så jättemycket faktiskt men det är himla skönt det med. Eftersom jag inte kan åka upp så jätte ofta blir det min tillflyktsort många gånger, få komma bort och bara få vara. Eller ja, bara och bara, är mitt hem också så därför måste ju även jag ta tag lite här hemma, speciellt då Johan jobbar på dagarna. Fast samtidigt så får man ju bara vara när man dolar på i hemmet också, eller hur?
 
Morgonen börjar oftast fyra, ja, jag kliver upp med Johan och så går jag och lägger mig igen när han far. Här snackar vi att få tid tillsammans i vaket tillstånd det vill säga. Går sisådär att sova på grund av värmen och hundar som ränner och har sig så ibland blir det längre tid i sängen just för att man ska få bli lite pigg. I måndags blev det en promenad på lite mer än en och en halv timme, tog nämligen ut hundarna en i taget då jag aldrig kan gå med alla fyra. Kändes ganska bökigt att göra så men testa kan man ju alltid. Sen när Johan kom hem åkte vi in till Gällivare för att handla men innan det åt vi middag på Laguna där de har min favorit kycklingkebabtallrik, den här gången åt jag utan strips! Jisses så goda stripsen såg ut att vara men nu vill jag sköta mig då helgen inte var så fin som sagt. Är tyvärr jättekänslig mot kolhydrater så det funkar inte att köra på i samma stil även om jag har lite lätt för det ibland. När vi kom hem var det nästan sängdags för herrn och jag avslutade kvällen med en film innan jag la mig.
 
Igår blev det inte mycket sömn heller, vid sex på morgonen blev det nämligen ett rejält blixt och åskoväder som höll på ganska länge, jisses så irriterande och inte så roligt när man är ensam själv i ett stort hus. Innan lunch tog jag och dammsög hela huset förutom källaren, räckte med den trapp tyckte jag, kändes så bökigt då man inte är van. Efter det blev det lunch och jag fick även bort lite disk. Lite senare gick jag på över en timmes promenad med hundarna men den här gången tog jag två och två, var lite bökigare men samtidigt vill jag ju klara av det också. Resten av dagen bestod mest av att sova ärligt talat, sen gjorde vi en sen middag och sen blev det filmtittande igen och efter det försöka sova. Mirabelle vågade sig även ner en sväng om men hon är inte så lycklig på grund av hundarna men som sagt, de borde mogna med tiden och det är ju ett tag innan vi ska bo ihop på heltid så den här tiden funkar det. Hon har då ätit, druckit och varit på toaletten på en gång vilket inte är vanligt så det är ju bra.
 
Idag tog jag en mer Erica dag, när jag klev upp så noppade jag ögonbrynen, tog en dusch, rakade benen och så. Eller nja, nu ljög jag, innan det åt jag lunch och därefter gjorde jag 50 squats. Uteslöt promenaden idag då mina knän inte alls tyckte om de jag tog dagarna innan, måste nog gå kortare vändor helt enkelt. Sen satt jag och knåpade med Blocket och la ut all kurslitterarur jag vill sälja, får se om jag blir av med den eller inte. Efter det har vi nog bara hängt tandköttet, Johan ligger och sover sen någon timme och jag ska hänga upp lite tvätt som borde vara klar. Efter det ska jag fortsätta se på Inkheart och sen gå och lägga mig.
 
Imorgon kommer även Britt-Mari, det är första gången hon åker hit upp så det ska bli roligt att få visa huset på riktigt och så kommer vi säkert åka hem till Purnu något också. Mirabelle blir nog glad också då hon får en rumskompis som hon tycker om.
 
Som sagt, det är väldigt lugnt här uppe och det är så skönt, men gladast är jag över att få vara med Johan.
 

Kärlek och glädje

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha ser kul ut på bilden. En som lutar sig fram, en som lutar sig bak, och två som sitter rakt :D

Svar: Haha jo :D
Erica KP

2014-07-31 @ 12:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0