Tiden

Tiden går så snabbt så snabbt, för fyra år och två dagar sen hämtade jag, pappa och Emil hem Mirabelle från Agnäs som inte ligger långt ifrån Bjurholm. Det blev ganska många mil för en katt men det var det verkligen värt. Minns att pappa sa att jag skulle ta hand om henne så även han smälte nog litegrann vid åsynen av henne. Var en riktigt fin och solig dag och jag minns att vi köpte glass som smälte. Lilla Mirabelle var åkrädd och skrek litegrann och hon blev även lös i magen, stackarn visste ju inget annat än att vara ute på, ja, landet kanske man kan säga?
 
Är lite ledsen över att jag inte har film på henne från då hon var liten för jisses så gullig hon var. Det var mest bara en mage på den där katten och hon kunde inte gå ordentligt på ganska lång tid. Minns än idag när man såg lillrumpan som vickade runt då hon vinglade så mycket och sen en stor rund mage på det, vilken syn. Minns även hur fäst hon blev vid mig på en gång, gick jag till ett annat rum skrek hon ända tills hon hörde min röst och då sprang hon till mig. Första kvällen låg vi även tillsammans på soffan och sov några timmar. Det var ju även under den här perioden som jag gick in i väggen, Mirabelle höll mig vaken om nätterna och sen rann det över. Något så litet kunde göra något så stort. Fick råd om att jag borde sälja henne men det var ju inte pga henne som jag mådde så dåligt, var ju bara så att allt rann över just då, hade kanske blivit värre om det kommit senare? Vi har ett speciellt band vi två, det finns inget annat att säga om den saken.
 

Mirabelle ca 12 veckor gammal

Kommentarer
Postat av: Jeeennny

kärleken till sin katt <3

Svar: Verkligen <3
Erica KP

2014-05-24 @ 16:01:37
URL: http://jennyhellstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0