Singing

Igår åkte jag hem till Sävar, for redan innan lunchtid för att hinna med så mycket som möjligt. Först åt jag lunch hos mamma innan jag gick hem till pappa och Kajsa, därefter for vi hem till faster Kia för att fira henne. Där bjöds det på matpajer, tacogratäng, köttspett, sallader och såser, själv tog jag bara ett spett och lite sås då jag skulle tillbaka till mamma och äta middag med henne, Emil, Eve och barnen då mamma var barnvakt. Hemma hos mamma bjöds det på fläskfilégryta och blåbärskaka till efterrätt och ja, jag har "fuskat" lite i helgen, ser det samtidigt inte som fusk eller att jag unnar mig, bara att jag går ifrån mitt vanliga sätt att äta, måste komma på ett bra ord.
 
Senare på kvällen for jag och Emil till puben i Sävar då de skulle ha karaoke kväll, innan 21 var det fri entré och happy hour så vi passade på att komma in gratis. Det här är första gången som de nya ägarna har något på agendan och därför tyckte vi det kunde vara roligt att fara, de har även bokat in fler datum så denna karaoke är väldigt lyxig mot for förut. Som vanligt är det pinsamt, många i Sävar gnäller att puben aldrig har något men när de drar ihop något, ja, vart är Sävar borna? Jag och Emil umgicks med DJn och bartendern lite från och till ensamma fram tills klockan var kanske 23.30 nästan. Vi stannade kvar då vi lika gärna kunde hänga där istället för framför en dator, sen så är det ju inte så ofta vi umgås bara vi så i alla fall jag tyckte det var roligt. Som sagt, runt halv kom det två till som vi visste vilka det var och vi hade lite roligt åt den tomma lokalen, det kändes nästan pinsamt. Men hipp som happ ramlade åtta partyprissar in och lite senare två eller tre till, det blev ett himla liv och istället för att ha öppet till ett blev det till två då utskänkningstillståndet ändå är till klockan två. Började alltså inte så bra men blev himla roligt tillslut. Sen bar det av hemåt i natten, jag hem till pappa och Emil hem till mamma. Kanske ska nämna det, jag sjöng inte. Är lite feg, men när jag väl börjar så brukar jag inte sluta men blev aldrig av denna kväll, kanske för att jag bara drack en bacardi, vem vet, men ska sjunga nästa gång jag går dit, har lovat djn.
 
Idag åt jag lunch hemma hos pappa, gick förbi mamma en sväng och sen hem till familjen KPP. Är som perfekt att ha många i familjen så nära varandra för då hinner man träffa alla. Hemma hos familjen KPP var det full rulle som alltid och själv var jag så trött då jag sovit dåligt. Vi hann med mycket bus och stoj innan det blev dags för pizza och sen vegansk kladdkaka. Som sagt, har inte ätit helt som jag borde men och, jag överlever och det gör ingenting. Egentligen är det ingenting jag behöver tänka på eller ens ta upp för mig själv men jag gör det i alla fall, det är bra på sätt och vis. Lite senare åkte jag hem och nu tar jag det lugnt efter mitt yttepytte träningspass innan jag ska ta mig i säng. Fastän jag är trött så blir det nog lite senare än tänkt i alla fall men det fixar sig i slutändan, vilar gör man i graven eller hur var det?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0