Girls girls girls

Blev inget pluggande i lördags, vid tio tiden på morgonen såg jag ett meddelande från Jenny som undrade om jag ville följa med till stan. Tänkte fort tanken att jag borde vara hemma, inte för att jag inte ville fara utan för att mitt antisociala monster slog till nu då jag inte är så pigg, desto större orsak att fara. Fick även veta att Kickan och Hanna skulle följa med så det kändes roligt att få träffa några av mina tjejer. Hade inga planer på att shoppa eller så, tänkte snarare att det skulle bli en billig dag då jag inte hade några ärenden, haha ja, blir aldrig som man har tänkt sig. När vi väntade på Hanna smet vi in på Vero Moda och där hade de fått in nya klänningar i samma modell som min roströda som jag älskar, dock behöver jag ju en storlek mindre. Ja, nu hade de den inte i roströd men valde en marinblå då även det är en färg jag älskar, enda skillnaden på klänningen nu är att spetsen i ryggen är täckande. Vi fortsatte gå runt och det kändes som att jag var en turist i en ny stad då vi var in i Utopia, har knappt gått in där sen de öppnade upp tredje etappen. Förutom klänningen köpte jag även en blomkrans att ha till tjejkvällen med sommartema och till midsommar. Tänkte köpa en i fjol men då var de helt slut, var först fundersam om jag kunde ha en till mitt korta hår men ju längre den satt på huvudet så ja. Hittade säkert tusen andra plagg och så vidare som jag ville ha men är ju så det funkar när man inte ska shoppa alls egentligen, haha. Förutom affärer blev det även en visit på Max där jag köpte ett mini mål, det satt riktigt fint med mat i magen ärligt talat. Valde faktiskt att ta dricka till maten, ja just ja, kanske inte har nämnt det men försöker att vara utan pepsi max i en månad för att kunna dra ner på det. Ja, då kanske det inte är så smart att köpa dricka men ja, det gick bra. På onsdag har jag varit utan pepsi i tre veckor och samtidigt som det känns super så är det lite jobbigt, speciellt när jag har trötta dagar. Drickan på Max förresten, sprite zero, smakade bara kolsyra, givetvis hade essensen tagit slut, fick gå och hälla ut för att ta ny, haha. Trodde först det var mina smaklökar som fått sig ett frispel. Tillslut började förmiddagen närma sig sitt slut och jag fick skjuts hem. Var en underbar dag på stan och ser fram emot fler!
 
När jag kom hem pratade jag och Bim i telefon i över en halvtimme, ifrågasatte varför vi egentligen gjorde det då vi skulle sammanstråla bara någon timme senare över en middag, haha. Märks att vi har haft fullt upp båda två och inte pratat så mycket på ett tag. Tog i alla fall tag i utseendet och sminkade mig, jisses vad jag hatar min rosacea extra mycket när sminket åker på. Blir nästan ledsen av att se hur det blir utan ett tomatrött ansikte. Vantrivs verkligen med hur röd jag har blivit och medicineringen verkar inte hjälpa lika bra denna gång, börjar starkt misstänka att hormonspiralen kan ha en hormon med i spelet, började funderade på det redan ett tag efter insättningen men hade helt glömt de tankarna vid hudläkarbesöket. Ska komma ihåg att fråga då han ska ringa upp mig om ungefär en och en halv månad. Men ja, åter till lördagen kanske, haha. När jag hade gjort mig i ordning tog jag en buss ner på stan och mötte upp Bim, vi åt middag på Eastern Palace och det var lika gott som alltid. När vi hade ätit klart och kände oss nöjda blev det en sväng på Ica för att köpa någon ramlösa att ha hemma hos Bim. Blev en kväll fylld av snack om allt och ingenting, fick även en massage som visar på hur ledsen min kropp är. Tillslut började det bli natt och jag kände mig gammal så det blev att åka hem.
 
Lånar en bild från Kickans blogg på tre blomsterflickor. Det är inte kransen på bilden jag har köpt men posade i denna.
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Så kul att du följde med, tack för en underbar dag fina du! Ska bli många fler ;*

Svar: <3
Erica KP

2015-04-21 @ 20:20:59
URL: http://jennyhellstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0