Och tjoff sa det!

Dagarna bara springer iväg och jag är oftast helt slut på kvällarna. Hann ha praktik i fem dagar innan det var dags för påsken, eller ja, tog ledigt en dag men den har jag strax jobbat in. Får sammanlagt ha tre frånvaro dagar men jobbar in timmar för att matcha min klasskamrats schema, bara bra i längden. I onsdags kom Johan ner hit, utan hundar, det kändes konstigt men var väldigt skönt, men i alla fall, han sov över här en natt för att vi sedan skulle åka upp tillsammans. Fanns inga tågbiljetter upp och då valde han att åka ner.
 
Var uppe i Nattavaara från torsdag till måndag så vi fick umgås mycket och det var väldigt tungt att åka hem. En av de sista sakerna jag sa när vi låg i sängen och höll om varandra var; Det ska ju vara du och jag hela tiden. Ja, jisses. Under dessa dagar hann jag med två skoterturer, en vild och en lugn, hann träffa och umgås med familj, vänner och släkt, hälsade på renarna en stund också. Utöver detta hann jag självklart med mycket god mat och fika. Känns lite dumt att jag nästan hade gått ner allt jag hade gått upp och nu så har jag gått upp igen. Känns som att jag hamnat i en sån period, nu är det nya tag! Förutom att jag ska försöka skärpa mig ordentligt igen har jag varit utan pepsi max i en hel vecka, känns som ett mirakel då jag vanligtvis dricker det varje dag. Det har länge fungerat som ett substitut för rosa moln, det vill säga stämningshöjande medicin. Låter kanske hemskt men det har hjälpt mig under mina stressiga perioder och även under mina dippar som kommer och går.
 
Går bara bra på praktiken, har hunnit ha några pedagogiska aktiviteter och det flyter på väldigt bra. Svårast känns det att ha en självständig vecka och ett temaarbete men det ordnar sig! Just ja, förutom att jag har haft en bra dag på praktiken med mer än en aktivitet och pepsistoppet så har jag varit på gymmet! Har haft lite problem att ta mig dit på grund av pressen att klara skolarbetet och hinna slappna av i soffan för att inte bli för stressad. Förhoppningsvis ska jag få en balans på detta, då kommer allt kännas mycket bättre. Har allt som allt haft en jättebra dag förutom att jag blev förbannad på någon nöt till granne. Det har praktiskt taget stormat och människan har en glasburk på sin balkong? Den glasburken hittade jag krossad i morse på min balkong...Tog och satt upp en lapp om detta vid porten men den var borta när jag kom hem, intressant. Skrev ingen arg lapp utan bad bara om att det inte skulle finnas glasburkar och liknande på balkongen då jag nu mot min vilja hade en krossad på min.
 
Märker ni att jag inte skriver en novell? Försöker att dra ner på skrivandet, mest för att jag inte behöver noveller i till exempel mina pedagogiska planeringar, haha, gör det för jobbigt för mig själv då.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0