Zombie

Har inte riktigt kommit in i balans ännu med att bolla praktiken och det teoretiska. Sover inte så jättebra alla nätter och är ofta väldigt slut när jag väl kommer hem och då väntar ju mycket saker att göra. Är inte översocial i andra fall heller riktigt men är ännu mindre social nu bara för att jag är så trött, vet inte hur jag ska få ihop allting än riktigt. Dock är det ingenting jag mår dåligt över, de i min närhet vet att jag har mycket just nu innan man kommer in i det helt. Stormtrivs där jag är i alla fall, känner att jag kommit in bra i rutinerna ändå även om det är vissa bitar som saknas, här kommer min brist på självförtroende in. När det kommer till självförtroende känner jag lite nervositet inför en observationsuppgift som ska göras, jag ska filma mig själv för att sedan välja ut en bit och analysera den. Ja, självklart känner jag press över att bli filmad och ja, vem ska göra det? Min klasskamrat Robert föreslog att han kunde göra det och då kände jag mig jättefeg på en gång. Fick uppmuntran att utmana mig själv och ja, är ju samtidigt det jag kämpar med hela tiden för tillfället. Får se hur det blir med den saken, vore ju bra att kunna diskutera det tillsammans med honom i alla fall. Jag vet själv att jag har mycket att ge men ändå finns det där lilla monstret på axeln som gör att jag känner mig sämre än andra, jättefjantigt egentligen men ja, så är det. Även det är något som vore bra att jobba med för det sätter ju käppar i hjulen.
 
Som sagt, studierna rullar på helt okej, det är bara resten som hamnar lite i skymundan men ibland får det vara så. På tisdag och onsdag till veckan har vi universitetsdagar, det ska bli roligt att träffa klasskamraterna igen och få utbyta lite tankar för att sedan återvända till praktiken igen fram tills den 4 juni då vi har redovisning och kursavslut inför sommaren. Men nu då? Ja, imorgon ska jag försöka plugga bort lite på förmiddagen och senare ska jag träffa Bim och umgås med henne. Söndag blir en längre pluggdag för att slippa lika mycket på måndag. Kan kännas tråkigt att plugga på helgen men samtidigt får man det ju lite lugnare under vardagarna vilket är guld. Nej, nu börjar jag snart bara att svamla, är ganska trött. Förresten, tog lite Erica tid idag genom att få håret fixat, nu är det kortare igen och förhoppningsvis slipper jag dessa envisa små tofsar som inte går att få ner, haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0