Födelsedagshelg

Kom på att jag inte har berättat om min födelsedag, eller ja, räknar även dit lördagen då den var så speciell. Fyllde som sagt 27 år i fredags, börjar bli till åren nu tror jag, haha. Längtade verkligen till min födelsedag då det var första gången jag skulle träffa Agnes och Elmer igen efter min Norrbottens visit. Att inte få träffa sina syskonbarn på över två månader är en pina, ja, detsamma gäller ju familjen men barnen, mina barn, få kan ge mig sådan energi som de kan. 
 
I fredags när jag vaknade hade Johan redan klivit upp, när jag kom ut ur sovrummet såg jag en gigantisk bukett som han hade varit och plockat själv, hej översvämning i hjärtat! Till lunch gjorde vi varma mackor och sedan blev det en födelsedagsdusch. Vi har börjat se Sons of anarchy igen så vi fastnade lite i det och vips for vi hem till Sävar där mamma bjöd på lasagne. När vi var små fick vi alltid välja middag när vi fyllde år, förr blev det ofta lövbiff men de senaste åren har jag önskat lasagne. Nu bor jag ju inte hemma längre men mamma brukar vara snäll och bjuda på det i alla fall då jag bor själv, då blir det automatiskt att jag åker hem till Sävar och firar. Nu var ju Johan med men det var första gången faktiskt. Efter middagen bjöd vi på fika och sedan följde jag och Johan med hem till familjen KPP där vi såg film och åt massa gotta. Fick även läsa för Agnes när hon skulle sova och det är så mysigt! Jisses vad jag har saknat mina barn. 
 
I lördags hade vi köpt biobiljetter, Johan var sugen på att se Pixels och nu när vi inte hade hundarna med oss passade det perfekt med bio. Under dagen var vi först på en promenad i ungefär en timme, när vi kom hem svidade jag om och sen tog vi en promenad ner på stan till bion. Filmen var bra och vi hade båda lite roligt åt att första filmen vi såg tillsammans handlade om arkadspel och var 3d och det gjorde även denna, ja nu har vi varit på bio fler gånger men när det har varit bara vi. Efter bion tog vi en promenad efter älven, det var mycket folk, solen sken och ja, det var sommar! Vi gick tillslut vidare till Eurasia där vi åt både varmrätt och efterrätt, höll på att spricka! Blev en till liten promenad vid älven och vi låg även i gräset en stund. Har märkt att ligga på gräset och titta upp mot himlen och träden är något som ger mig energi, får göra det fler gånger. Gjorde det en gång i våras och vilken harmoni min kropp hamnade i, aldrig varit med om det. Blev en promenad hem också och denna dag resulterade i över 16 000 steg vilket inte är dumt och då är inte våran första promenad inräknad. Bilden på mig och Johan som jag la upp tidigare är från denna kväll, tycker verkligen man ser hur glada och lyckliga vi är på den bilden, jisses vilken dag och kväll vi hade, minne för livet. 
 
Haft en underbar födelsedagshelg och har fått så fina presenter, både uppe i norr och här nere, känns alltid lika otroligt att man blir så bortskämd och hur väl människor känner en. Kärlek! 
 
 
Senare fylldes buketten på med rosor som jag hade fått av mamma <3
 
 
Harmoni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0