HLR och en dag på stan

Igår hade vi en väldigt intressant och givande kurs, nämligen HLR. Denna kurs höll på mellan nio och tolv, jisses vad det tog på krafterna och jag som inte kan sitta på knäna för länge blev väldigt öm och stel, idag har jag till och med träningsvärk i rumpmusklerna, haha. Tycker att detta är en kurs som alla borde gå, vem vet, någon dag kan man behöva kunskapen. Innan kursens slut blev vi tipsade om appen Rädda hjärtat, det är en kostnadsfri app som kan berätta hur man ska göra i akuta situationer och den visar vart det finns hjärtstartare. Efter kursen gick jag mot bussen för att åka ner på stan, i samma veva skulle Angelica i klassen också ner på stan så vi slog följe. Först gick vi runt och strosade och gjorde hennes ärenden och sen bad jag henne om sällskap på Eastern Palace, var väldigt sugen på kinamat men kändes inte så roligt att sitta själv. När vi hade ätit delade vi på oss då jag skulle göra naglarna, när jag kom till salongen fick jag träffa mamma för första gången sen hon kom hem från utlandet, hon har varit i Las Palomas, om jag nu minns rätt, haha. Blev att hon filade mina naglar i början så vi fick verkligen chans att sitta och surra en stund innan min kusin tog vid. 
 
När mina jättefina julnaglar var klara mötte jag upp Jenny på stan för att leta julklappar, vi gick runt på lite olika ställen och jag passade på att köpa Agnes och Elmers julklapp, köpte även Agnes present vars paket Jenny hjälpte mig att snöra. Vi hann surra på ganska bra och jag kände, åh, vi måste boka in en heldag på stan. Tillslut skildes vi åt, hon åkte hem och jag åkte hem till Bim där jag blev bjuden på korvstroganoff och sallad. Satt där några timmar och surrade, ja, blev en himlans massa surr igår men är så det ska vara. Väl hemma blev det en lugn stund i soffan innan det var dags att sova. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Klart vi ska ha en heldag snart, bara att säga till! Någon av lör/sön maybe? annars nästa vecka, var så mysigt igår <3

Svar: Det får vi ordna! Vet ännu inte om Johan kommer ner, är även kalas nästa lördag. Vi får se :D <3 Det var det verkligen, då kan vi äta ordentligt tillsammans också.
Erica KP

2015-12-02 @ 21:30:44
URL: http://jennyhellstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0