Isigt värre

Idag började min förmiddag på Teg, vi var nämligen på T3 och hade skridskolektion. Har inte åkt på flera år förutom den lektionen vi hade tidigare under utbildningen, kände mig lika Bambi på hal is nu som då, får även så ont i kroppen vilket gör att man stoppar sig själv litegrann. Tycker dock att det har gått lite framåt motför förra gången, borde helt klart öva mer för ja, ska jag undervisa i det är det ju bra om jag kan visa också. Detsamma gäller ju simningen men ja, den dagen den sorgen kanske? Björn var snäll och hämtade mig i morse, åkte även till Iksu med han då vi hade en lektion där också. Först var det dock lunch, hade med mig fläskfilegryta och njöt verkligen av maten, sen blev jag dock väldigt trött och satt blundandes ett tag innan jag gick ner i salen. 
 
Vår andra lektion bestod av bollekar, vi spelade med racket och hade zoner, en skulle gå och resten springa. Vi hade rockringar och skulle passa bollen till varandra, för att få poäng skulle man stå i en rockring när man fångade bollen, motståndaren kunde dock vara snabb att sticka dit foten då räknades det inte. Vi kastade boll med hjälp av koner, detta var svårt men superbra att göra någon som ingen är jätteduktig på, det blir mer på lika villkor då. Sista leken hade ena laget en handboll och det andra en fotboll, de med handbollen skulle passa varandra och träffa fotbollen, då bytte man boll med det andra laget. Som avslutning hade vi lite massage med massagebollar, det var riktigt skönt att bara få lägga sig ner en stund. Idag har vi även haft med oss Annas Julia, oj vilket solsken och så som hon förgyllde dagen för oss. Mycket handlar om att kunna anpassa och att göra aktiviteter lite annorlunda, måste sätta mig ner och skriva om AFA lektionen då vi fick testa olika aktiviteter samtidigt som vi hade funktionsnedsättningar av olika slag beroende på aktivitet. Var väldigt intressant att få pröva på och se hur det kan vara. 
 
Imorgon ska vi mötas upp vid Nydalasjön för då ska vi åka långfärdsskridskor, ja, om vädret tillåter. Det är inte så tjock is och just nu är det inte så kallt heller. Ska strax göra i ordning en liten matsäck i form av rostbiff, ost och norrgott, tar kanske och kokar mig några ägg också. Imorgon bitti ska jag göra äggmjölk med choklad, blir spännande att testa. Förhoppningsvis blir det drickbart i alla fall, har varit iväg på affären och köpt en termos i kväll så hoppas det var värt det, haha. Får se om jag orkar göra något mer nytta, jag vet inte, kroppen är helt mör. I värsta fall blir det att köra på rejält imorgon med allt jag ska hinna men ja, den dagen den sorgen. Bra uttryck, eller hur? 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0