Trampett

Igår hade vi trampett och hopp lektion vilket var riktigt roligt och intressant. Själv är jag väldigt feg när det gäller sådant, har inte gjort det på flera, flera år och ja, känner mig ärligt talat för tung och osmidig. Vi delades upp i fem grupper, då vi var få blev vi två och tre stycken i varje grupp men det gjorde ingenting, då hade man sin partner bredvid sig hela tiden. Vi blev vardera grupp tilldelad varsin station som vi skulle ställa i ordning och efter det värmde vi upp tillsammans på en tjockmatta, senare skulle vi i grupperna göra följa John, min fantasi var verkligen inte på sin glada sida men jag gillar min variant av sprattelgubbe och köttbulle som jag fick inspiration av efter Bamses gympaspel som vi spelade med Agnes i helgen. Nu skulle vi dock bara krypa ihop som en köttbulle och inte gunga som en på golvet. När vi hade värmt upp fick vi göra de olika statioerna, de var gjorda så att man fick öva bara på att studsa och att hoppa. I slutet blev det mer på "allvar" och jag blev feg, skulle både ha fart och kunna hoppa upp på trampetten. Gick helt okej två gånger man tredje gången blev jag feg och det blev helt fel. Känner mig dock väldigt glad över att jag försökte och gav så mycket som jag gjorde under lektionen. Lät inte mitt dåliga självförtroende ta över helt och hållet. Förutom att vi övade på att hoppa så övade vi även på att vara passare för att öka tryggheten för den som hoppar. Var lite svårt för mig med min klasskamrat då han är väldigt lång men då jag kommer att jobba med yngre kommer det inte bli lika problematiskt för mig att nå ordentligt. 
 
Denna station gjorde jag och Björn i ordning, tanken här är att en står uppe på plinten samtidigt som den andra hoppar, här kan man som passare hålla hopparen i handen för att denne ska våga öva på att hoppa, 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kickan

Du klarar allt du själv tillåter dig att klara ❤️

Svar: Har svårt för att tro på mig själv många gånger men har blivit mycket bättre på det <3 Tack för de fina orden!
Erica KP

2015-12-15 @ 16:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0