Falsk mannagrynsgröt

Jag älskar mannagrynsgröt och var därför tvungen att prova falsk mannagrynsgröt nu när jag äntligen har köpt hem mandelmjöl. Den är gjord i ett nafs och ja, även uppäten i ett nafs.
 
1 portion
 
25 gr smör
1 ägg
0,5 dl grädde
2 msk mandelmjöl
1 tsk fiberhusk
Lite salt
 
Smält smöret i en kastrull, dra sedan bort den från plattan och vispa ner ägget och grädden. Ha sedan i mandelmjölet, fiberhusken och salt, visa ihop på låg värme och håll koll då det går väldigt fort. Vispa tills det är rätt konsistens för dig.
 
På min gröt hade jag kanel, sukrin och en klick smör
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

måste prova, ser jättegott ut ju!

Svar: Det är mums! Så himla glad att äntligen ha testat detta, då behöver jag inte sakna mannagrynsgröt så mycket :D
Erica KP

2015-02-04 @ 10:20:04
URL: http://jennyhellstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0