Bzz, voff and work

Då har en ny arbetsvecka börjat, förra veckan jobbade jag bara lördagen och oj vilken lördag det blev, men det återkommer jag till. I och med ledigvecka hade man ju kunnat hinna med hur mycket som helst, men icke, det fanns inte riktigt någon energi över till det. Johan var borta mycket på nätterna i och med renskogen vilket gjorde att jag knappt kunde ta mig i säng, vilket även resulterade i att jag sov med Johan när han kom hem och då försvann en del av dagen. I onsdags kväll bar det även av till renskogen för mig, blev några få timmar då det började regna, ville inte riskera en förkylning. Kommer att lägga upp mer om renskogen senare, missade tyvärr missade jag att fara till renskogen ännu en sväng då jag inte mådde så bra, fick dock en klassiska ångesten, far jag inte mår jag dåligt, men kände samtidigt att fara jag så mår jag också dåligt, ja, jisses, någon som känner igen sig? Tog en promenad under kvällen och mådde bättre för stunden men när jag kom hem blev det värre igen.
 
I lördags jobbade jag 10-13, det var en regnig dag som slog ut internet, detta gjorde att vår kortterminal inte fungerade, ni kan ju tänka er stressen då det alltid är mycket folk på lördagar. Timmarna gick väldigt fort och sedan tog jag det bara lugnt hemma då jag mådde dåligt som sagt, samtidigt ville jag också komma i säng i god tid på söndagen då jag började jobba klockan åtta i morse men ja, blev en helvetes natt utan dess like.
 
I vanliga fall brukar vi slippa myggen på övervåningen, ja, några få hemska kryp men inte mer än så. På nedervåningen har vi myggapparater i uttagen för att slippa det värsta då hundarna drar in säkert 20 mygg vardera då de går in och ut, ja, under en hel dag har vi säkert en hel koloni. I går kväll hade jag satt i en apparat i sovrummet då det var lite fler än vanligt och poff, när jag ska sova är det säkert 30 mygg på övervåningen och mestadels i vårat sovrum, de flesta var även blodfyllda men de anföll och levde om. Tog ett bra tag innan de dog med hjälp av apparaten. Förutom myggen var även hundarna hyper, de sprang in och ut hela tiden och de började skälla åt allt och ingenting. En gång bråkade de även om ett ben så jag var tvungen att gå ut i hundgården och ta av de benet. Nu började klockan närma sig halv två och jag skulle upp sju, jag bröt ihop och grät, Moa, Ira och Iris stannade upp och tittade på mig, Iris kom och ställde sig nära. Efter det lugnade de ner sig och la sig, även om bara Ira låg upp i sovrummet. Vanligtvis brukar dessa tre gå och lägga sig när jag gör det, men de är lite mer upp i varv när Johan inte är hemma. Nikka är som sagt mest ute i sin grop så henne ser man sällan i sovrummet nu för tiden. Hade skickat ett sms till Johan där vid ett tiden för jag var så less, han kom sen hem vid två innan jag hade hunnit somna och då lugnade allt ner sig. Sov däremot inte så bra eller mycket men ja, tänkte att dagen skulle fungera ändå.
 
Idag jobbade jag 8-12 och det gick bara bra, ringde in två ordrar, packade upp varor och stod i kassan. Hade kunnat jobba längre. När jag kom hem hann jag äta lunch med Johan innan det var dags för han att jobba. Satt i soffan ett tag efter det man valde sen att lägga mig i sängen och vila. Klev upp först vid 16 och efter det har jag dolat på här hemma med tvätt, matlagning, diskat och små städat sånt som man inte ids. Nu tar jag det bara lugnt, får se hur denna natt blir, imorgon jobbar jag 9-15. De första tre timmarna är jag själv vilket känns väldigt nervöst men det ska gå bra, kommer att vara ensam två timmar medan butiken är öppen men det kommer att gå bra. Förhoppningsvis kommer det inte någon kund som vill ha hjälp med något jag inte kan eller förstår, haha.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0