Särbo men ändå sambo

Så kommer min framtid att se ut, särbo men ändå sambo, eller ja, nu kanske jag överdriver lite, haha. Är dock så det känns, jag och Johan kommer säkerligen jobba om varandra och sen har han ju skogen också. Kommer att bli många timmar ensam men ja, gråter inte blod för det även om jag kommer att gråta blod för att ha långt till familjen sen när jag väl flyttar upp. Börjar komma in så mycket mer i Nattavaara nu tack vare jobbet och jag har ju inte min familj här uppe så långt bort när jag väl har körkort. Just nu är Johan i renskogen, han for redan igår vid 23 tiden, kom hem vid 11 tiden idag och for sen igen vid 18 tiden. Själv kunde jag knappt sova, blev även väckt av våran gråhund några gånger, vi misstänker att hon är skendräktig och därför extra stollig. Låg i alla fall fortfarande kvar i sängen när Johan kom hem så jag sov lite till med han, klev sedan upp vid 15 tiden men mådde så dåligt att jag la mig igen vid 16.20 ungefär. Har varit riktigt dålig i huvudet idag och även i kroppen i överlag, går inte att förklara hur men har varit halvt yr och ja, bara stum och orkeslös. Direkt jag har stått upp har jag velat sjunka ihop. Ungefär en timme efter att Johan hade åkt tog jag mig ut på en promenad med Nikka, tänkte se hur hon reagerar på att få vara ensam och utanför sitt lilla björnide som hon har bosatt sig i. Förutom myggen och den kvava luften betedde hon sig som vanligt och vi fick en fin promenad. När vi kom hem blev Ira, Iris och Moa tokiga vilket är ganska självklart, när de hade lugnat ner sig gick jag på mygg jakt med dammsugaren. Överdriver inte om jag säger att hundarna drar med sig 20 mygg var in när de går in, det blir väldigt mycket mygg då det är i alla fall tre hundar just nu som springer in och ut hela tiden. Nikka ligger som sagt i sitt björnide praktiskt taget 24/7. Avskyr verkligen mygg, usch fy och blä!
 
Blev en dusch efter jagandet, sen har jag plockat ur och i diskmaskinen. Borde egentligen göra något mer men är inte riktigt pigg än så jag tar det bara lugnt istället. På jobbfronten är det också väldigt lugnt just nu, ska ju som sagt bara jobba halvtid och denna vecka hade jag tre dagars arbete. Förra veckan hade jag också det men jobbade som sagt fyra då jag inte kunde hålla mig ifrån på två års firandet. Till veckan var det tänkt att jag inte skulle jobba alls då de har full bemanning men ska jobba tre timmar på lördagen. Är ganska passande att få vara ledig nu då det börjar dra ihop sig till kalvmärkning, hoppas ju få hinna vara med i alla fall en natt ute i renskogen, det är min terapi. Vecka 28 ska jag, hör och häpna jobba sex dagar, fortfarande halvtid dock så är några timmar per dag, men det ska bli roligt och intressant att se hur jag klarar det. Är så tacksam över mitt jobb och mina kollegor, har fått nya vänner och jag verkligen älskar att gå dit varje arbetsdag. Besöker ju affären ganska mycket annars också när jag är här uppe just för att få vara social när Johan är på jobbet så hur mycket tur har inte jag som får jobba där nu? Trivs jättebra och personalen säger detsamma till mig så det känns super, fast, would you trust me? Haha
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0