Bad Metal

Bad metal, står det för dålig metal? Nej då, det står för vad jag gjorde helgen som var!
 
I fredags var det fritt på schemat så jag valde att åka hem till Sävar. Kände att jag hade tillräckligt med koll på plugget för att kunna ta en ledig dag. Barnen blev jätteglada när jag kom dit och oj vad det pratades om att de skulle fara och bada. De blev ännu gladare då de fick veta att jag skulle följa med. Trotsade min ångest i att visa mig i omklädningsrummet och i en simhall, var snäppet lättare att göra det då man gjorde det för ungarna. Har inte badat i en simhall på över tio år skulle jag tro, hade riktigt roligt och det var kul att se hur duktiga Agnes och Elmer var. Elmer var tidigare rädd för att bada men nu har han blivit riktigt modig och far runt själv med sina armpuffar och sjunger för fulla muggar. Kvällen bestod sedan av Skenet bedrar och Call the midwifes med Emma, ja, detta efter att barnen hade somnat. Pappan i familjen hade dragit till stan. När det börjat bli lite för sent gick jag hem till mamma där jag skulle sova på extrasängen. Lillebror kom hem efter halv två och var så gullig och tände taklampan i vardagsrummet två gånger, ja, jisses, bröder va? Haha! 
 
Lördagen började ganska lugnt, jag och mamma turades om att duscha och sen blev det lunch. Då steg även lillebror upp och var med. Efter lunchen gick vi och hämtade mammas bil för att jag skulle kunna övningsköra. Körde först till Bullmark och sen stannade vi en sväng på Ica i Sävar, körde vidare hem till mammas gård och där kom vi på att vi hade glömt toapapperet så var ju bara att köra tillbaka till Ica. Samtidigt var glömskan bra för då fick jag öva lite mer. Övade även litegrann på parkering då det inte var fullt med bilar. Väldigt nöjd med min övningskörning faktiskt, har gått framåt rejält för mig, är inte lika nervös än om det kommer små snuttar av nervositet ibland. Efter övningskörningen stannade jag kvar hos Emma och barnen ett tag innan bussen hem skulle gå, Lars hade åkt iväg på hockey. På väg till bussen mötte jag upp lillebror och sen även mamma vid bussen, är inte ofta det är sådan familjeträff på Sävar bussen inte. Väl hemma värmde jag upp mat, gjorde mig i ordning och inväntade Bim. När hon kom sprättade vi en vinflaska, hade köpt hem samma som Anna bjöd på helgen innan då den var så god. Lite senare bar det av till Verket då Emil och hans band skulle spela. Blev en promenad dit och hem från stan vilket i sig inte är långt men samtidigt är det drygt då det var så mörkt ute redan. När vi kommit fram till centrum igen följde jag med Bim hem en sväng innan det bar av hem till mig igen för att varva ner. Mötte en gammal Sävarbo på bussen och sedan en gentleman vid porten. Han stod och höll upp dörren fastän jag knappt visade tecken på att gå in då jag pratade i telefon, sen vid hissen frågade han om allt var väl och så pratade vi om vars vi varit. Tillslut hade jag landat hemma, bytt om till varma myskläder och fått tvätta bort ansiktet, då var jag nöjd. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0