Lite öm

Något jag hade glömt bort tidigare idag var tanken på att gymma efter mötet med storgruppen. När jag kom på det sa jag ja och nej ett antal gånger innan jag iallafall tog på mig träningskläder och packade med skor ifall att. Blev ett effektivt pass än om jag hade kunnat göra mer men började att känna av huvudet allt för mycket. Innan stretchningen brukar jag göra en övning för att stärka de inre magmusklerna, jag ligger på en rulle och sträcker ut armarna bakom huvudet, en åt gången. Redan första armen kände jag aj, oj, oj efter gårdagens beachvolley, känns riktigt roligt att det tog så hårt på armarna som det gjorde då jag endast körde triceps idag. Efter beachvolleyn igår blev jag både svullen och lite blå, idag börjar blåmärkena sprida sig över hela underarmen, som tur är syns de inte så mycket, hade verkligen inte sett bra ut. 
 
Efter mötet och gymmet gick jag förbi affären en sväng innan det bar av hemåt. Bäddade rent i sängen det första jag gjorde, annars har det varit riktigt lugnt faktiskt, la mig i soffan och såg på Torka aldrig tårar utan handskar fram tills tvättiden började. Ja, åt självklart middag under tiden. Förra veckan misskötte jag kosten värre än någonsin, ja, om man inte jämför med hur det blir uppe hos Johan, då är jag dålig på att sköta mig. Försöker att vara duktigare denna vecka men just nu får jag ont av allt jag äter så det känns surt hur jag än gör. Den här veckan har jag fuskat med en gräddig bulle och åt potatissallad till middag idag faktiskt, blev extremt lat där på affären, alla vet ju hur jobbigt det är att slå igång ugnen va? Dock har jag ändå hållt mig runt 20 g kh idag vilket räknas som normal lchf, orkar därför inte bry mig så hårt om den lilla potatismängd jag har fått i mig ikväll. 
 
Usch, just nu känns morgondagen med skolbesöket jättejobbigt, varför vet jag inte, beror nog på nervositeten som alltid ska gro utan anledning. Tror det blir en jätterolig dag med många nya erfarenheter, ska bli intressant att se vad eleverna tycker om våran piratö, aargh! 
 
Dags att fortsätta med Torka aldrig tårar utan handskar innan det är dags att hämta upp tvätten, borde helst vika sängkläderna på en gång men just nu känns det väldigt långt bort. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0