You bitch! Oops, sorry, BEACH!

Har kunnat ta det lugnare nu i veckan och det känns skönt, har försökt att göra lite nytta här hemma då vilket är något man sällan tar sig tid att göra annars. Eller ja, i alla fall inte jag. Kan som sagt inte ha för stökigt för att hålla psyket lugnt men vissa delar kan jag helt enkelt skita i. Viktigast för mig är att jag inte har framme saker huller om buller överallt. Hellre ett organiserat kaos än bara ett kaos. 
 
Igår tog jag tag i att putsa mina fönster i allrummet, men usch, jag hatar att putsa mina fönster i den här lägenheten. Har sällan något emot att putsa annars men ja, blir aldrig bra här av någon anledning. Tog även tag i att ta ner mina sommargardiner, varit allt för seg men vill hinna ha uppe mina höstgardiner med björkarna. Galet att ha säsongsgardiner? Äsch, jag är verkligen inte ensam om det, benämner också mycket kläder efter säsong. När jag hade putsat klart blev det att slappna av en stund, åt en enkel lunch och senare gick jag till Iksu för att möta upp några klasskamrater. I måndags bestämde vi som sagt att vi skulle spela beachvolleyboll, inget jag är duktig på annars och ja, hade aldrig kört på sand heller. Vi blev sammanlagt fem stycken och det var himla roligt, sjukt jobbigt också vilket Johan hade varnat mig för, haha. Vi körde en timme med någon liten drickespaus här och där, är fortfarande öm men det var guld värt! Detta måste göras om! När jag kom hem hoppade jag in i duschen, hade sand precis överallt ungefär. Senare satte jag igång med matlagning, har det lite tightare nu i slutet på månaden så tog fram en skinkstek från frysen och gjorde min allra första stek. Den blev lite torr men då den var klar enligt termometern var den fortfarande blodig så körde in den i ugnen igen samtidigt som jag började stryka björkgardinerna och sätta upp dem. Det resulterade i en lite torrare stek och väldigt brända vaxbönor men hey, med lite sås på blir allt bra! Ja, kastade det som blivit bränt dock. Såsen gjorde jag på sky, grädde, soja och champinjoner, den blev så god att allt gick åt igår, haha, 
 
Har precis putsat mina fönster i sovrummet, de är ju från helvetet jag lovar. Bökiga och svåra att dela, varje fönster har två plastklämmor, ja, de ska ha det nu har de bara en var. Råkade ha sönder ena idag och då sket jag helt sonika i att öppna för att kunna putsa emellan. Nu blir det att bara ta det lugnt en stund innan jag ska äta och göra mig i ordning. Ska träffa min storgrupp lite senare, vi ska prata igenom morgondagen när vi får besök från en skolklass och ska hålla i våra olika banor, blir spännande. Fick höra lite från en annan i klassen som hade besöket igår. Resten av dagen kommer väl bestå av att försöka göra mer nytta hemma, tvätta och ja, tvätta. Blir en ganska lugn kväll vilket passar bra då vi börjar klockan åtta imorgon. Är inte van alls att börja den tiden så blir lite krångligare med sömnen. 
 
Förutom skolbesöket imorgon så har jag även utgång på schemat, måste dock köpa ny foundation då min praktiskt taget tog slut sist jag sminkade mig. Blir att inhandla lite nödvändigheter för helgen också när man ändå är på en affär och sen bär det av hem för att göra sig i ordning innan jag åker hem till Bim. Hennes mamma, min extramamma är också på besök så får träffa henne också och vi ska äta middag tillsammans hemma hos Bim. Senare ska Eve ansluta och sen vid 22 tiden kommer vi att möta upp Emma och Lars på stan. Alltid lika spännande att se hur en utgång blir och vad man möter för folk. För många är det ju även löningshelg så då kan det bli livat, vi får se. Själv får jag csn imorgon så jag hör väl till galningarna, haha, nej då. Dags att börja göra sig i ordning, kom på att jag måste ordna tillbehör till steken då ja, vaxbönorna ligger ju i soptunnan. Nu till lunch får det bli ägg, stekta blir nog bra, får ta en klick bearnaise till så räddas dagen. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0