Att gå på arbetsintervju

Nervositeten igår höll i sig under natten, kunde inte sova. Någon timme efter att jag hade lagt mig reagerade jag på att telefonen blinkade, det var ett sms. Såg även att Kickan hade skrivit till mig så typ för första gången svarade jag på ett meddelande då jag ligger i sängen och ska sova. Var skönt att få skriva av sig litegrann då man ändå inte kunde sova. Försökte slappna av på olika vis men ingenting hjälpte och jag fick en hemsk huvudvärk istället, men men, somnade tillslut och var inte allt för farligt trött i morse. 
 
På förmiddagen kollade jag upp lite fakta som jag sedan skrev ner, skrev även ner litegrann om mig själv för att kunna nöta in sådant jag faktiskt är bra på. Är den klassiska svensken som inte kan lyfta fram mig själv, eller så har jag bara inte så bra självförtroende än, haha. Ja, ni kanske förstår varför jag var nervös igår och idag? Var på en arbetsintervju på eftermiddagen inför hösten. Vet även att typ halva klassen har varit där så det gör mig ju inte mindre nervös, vi är ganska många som "slåss" om jobben här i Umeå. Har bara varit på en arbetsintervju en gång tidigare och det var 2013 så ja, kände mig inte bekväm men tänkte att hur det än går så är det ju en erfarenhet. Kändes bra efteråt i alla fall, funderade på om jag sa allting jag hade velat säga och om allt var nödvändigt att säga, men ja, jag pratade ju i alla fall! Fick även höra positiva kommentarer om att jag berättade bra och hur spännande och intressant det var att jag valde idrott fastän det varit ett hatmoment för mig tidigare. Ja, känns helt okej nu i efterhand så ge mig fler intervjuer att gå på! Kan ju nästan det här nu, haha. 
 
Var ganska tömd på energi när jag kom hem så halvlåg i soffan ett bra tag tillsammans med Mirabelle innan jag tog tag i matlagningen. Kom på att detta var första ordentliga matlagningen sen jag kom hem från Johan. Valde att göra min kinagryta idag, den är ju så god! Lyckades helt okej med att reda såsen med arrowrot denna gång också men nästa gång ska jag testa med ännu mer redning men blev mycket bättre än sist. Åker norröver på söndag igen så har mycket att stå i då jag ännu en gång har hus- och kattvakt. Plockar och har mig och måste även byta i lådorna även fast dem ännu är fräscha, känns bäst att ha helt nybytta lådor när man har kattvakt, Eve är snäll och ställer upp igen, är riktigt skönt för mig och för Mirabelle att ha en och samma som passar henne men vet ju att det funkar annars också. 
 
Imorgon ska jag åka ner på stan och möta upp Eve, Sofia Jannok ska spela upp från sin nya skiva som släpptes idag så vi ska se henne. Får se om jag vågar be om ett idolfoto eller inte, beror lite på hur mycket folk det är också men ska nog köpa en signerad skiva i alla fall. Har inte så många uttalade idoler men hon är en av dem, inte bara för att hennes musik lugnar mig utan även för att den är stark och har ett uttalat syfte, hon kämpar för samernas rättigheter och har börjat visa det allt mer med sin musik, underbart tycker jag. Ser fram emot morgondagen än om jag har massa kvar att göra sen när jag kommit hem, men ja, det är morgondagens bekymmer! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0