Mjukstart

I söndags kom tåget i tid, hinner sätta mig på tåget, koppla in datorn och börja finputsa på mitt resultat. Då ropar tågvärden ut att på grund av ett vagnfel kommer vi att stå kvar en stund, hur länge visste de tyvärr inte. Det blev en och en halv timme på hemmaplan och mestadels utan ström, så bra gick det för mig att plugga tidigt på morgonen. 
 
Hade kupésällskap av en väldigt pratglad äldre dam så kunde inte riktigt sitta vid datorn senare heller, innan jag skulle kliva av tackade hon för min hjälp så ja, det kändes bra i slutändan ändå. Tåget körde in tiden rätt bra, slapp ta buss från Boden och kom fram knappt en halvtimme försent. Väl framme hoppade även tre damer från Nattavaara trakten av tåget, det var roligt! Blev erbjuden skjuts men tackade nej men höll den ena sällskap som skulle få skjuts av sin man, slutade med att jag fick skjuts av dem istället. Blev en rolig situation, haha. Väl hemma i huset la jag mig och sov, vaknade samma tid som Johan slutade och värmde då upp min middag i ugnen för att senare invänta han. Blev en lugn och mysig kväll, vi hade inte gjort annat än att vara tillsammans. 
 
Igår tog jag en mjukstart med pluggandet, är ärligt talat svårt att sköta sig när man har varit ifrån sin kärlek för länge och han har ledig vecka. Markerade delar i resultatet till analysen och la till sidonumrering, innehållsförteckning och en väldigt enkel framsida. Efter det hamnade vi på soffan tillsammans och halvsov i varandras famn, förutom att min ena skinka domnade av var det riktigt mysigt. Senare på eftermiddagen åkte vi in till Gällivare, eller ja, Kullen om man ska vara noggrann. Vi for hem till Emma och Sebban för att hälsa på dem och deras lilla stjärna Svea. En stund efter att vi hade anlänt kom Tobbi förbi och vi bestämde sedan att vi skulle grilla hamburgare till middag. Åt som om jag aldrig sett mat förut tror jag men gott var det! Mot kvällen fick jag en hemsk huvudvärk och de andra ville spela sällskapsspel men nej, jag orkade inte tänka, tog istället över Svea och myste med henne, tillslut somnade hon i min famn och jag dog nästan litegrann. Finns det något bättre? Klockan började bli ganska mycket och vi skulle fortfarande handla. Efter en sväng på Coop och macken satte jag mig bakom ratten för att övningsköra hem. Hinner svänga ut från macken och köra in i en rondell som är tom på bilar och även inkommande för den delen. Ska precis börja svänga vänster och från ingenstans kom en lastbil i ganska hög hastighet från ingenstans från höger sida. Ja, jag fick testa pallnita för första gången och oroade mig först för varorna i bilen, hade jag krossat äggen? Blev väldigt rädd men samtidigt stolt över mig själv som kom ihåg hur man skulle göra, jag dödade inte bilen! Slapp även krocka med en lastbil som inte ville se mig så det känns som ett stort plus. Nej, fy satan vilket upplevelse, men ja, är en bra erfarenhet. Fortsatte även att köra hela vägen hem vilket var lite över fem mil, känns bra. Nog ska jag fixa körkortet! Kör varken på gubbar som springer ut i vägen eller lastbilar som kör efter störst går först. Tog en stund att varva ner men passade på att sjunga litegrann och efter ett tag var jag avslappnad. 
 
Blev en lugn stund hemma innan det var dags för sängen och jag slapp drömma mardrömmar om lastbilen, perfekt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0