Snart ringer klockan in

Nu är det inte länge kvar tills jag börjar jobba. Nervositeten har börjat infinna sig litegrann men jag ser verkligen fram emot att få börja jobba. Känns fortfarande overkligt att jag har en utbildning och ska jobba inom yrket jag har utbildat mig inom. Nästan hela mitt liv har varit en kamp, men som jag har kämpat och utvecklats de senaste fem åren känns, ja, jag vet inte. Jag har ett helt nytt liv även om mycket av det gamla finns kvar. Mina krämpor och mina demoner kommer alltid att finnas kvar men dem kommer aldrig att få förstöra för mig. 
 
Har funderat ännu en gång över min sista del under kategorin Min historia, har ju skrivit tidigare om att jag har funderat på att lägga upp den. Känner att det börjar närma sig att den läggs upp. För min egen del har jag aldrig känt oro men nog finns en oro där för människor i min närhet. I slutändan, vad jag än gör blir det bra. 
 
Imorgon bitti bär det av ner på stan för att göra naglarna, ska bli så underbart att få laga de två naglarna som jag klämde sönder i en dörr. Vet inte riktigt vad jag ska göra än dock, är lite sugen på rocknaglar igen men ja, vet inte. Efter besöket på salongen möter Bim upp mig, vi gör några ärenden och sen åker vi hem till mig för att göra oss i ordning inför Eves fest. Kvällen och natten ska avslutas på krogen inne i stan, får se vars vi hamnar. Ska bli trevligt att umgås i alla fall. På lördag har jag planerat att göra en lchf cheescake och en vitkålsköttfärsgratäng som både doftar och smakar lasagne, ja, förutom vitkålen då, haha. På söndag när jag fyller år ska jag, mamma och Eve på bilbingo, efter det bär det av hem till Sävar. Än om jag börjar först klockan nio på måndag så tänkte jag sova över hos pappa och Kajsa i alla fall, kan vara skönt att ta det lugnt på morgonen. Det är dock bara torsdag än så mycket kan hända i tankeverkstaden. 
 
Ser i alla fall fram emot min sista helg som arbetssökande, ja, för tillfället det vill säga. Mitt vikariat räcker ju bara till den sista april och efter det behöver jag söka nytt men det är ju några månader bort. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0