28/2

Igår var det ingen vanlig dag för det var Mirabelles födelsedag! Känns helt otroligt att hon har fyllt sex år, känns fortfarande som att det var igår vi hämtade henne i Agnäs. Tiden går väldigt fort och vi har gått igenom otroligt mycket tillsammans. Jag vet att många bara ser på djur som just djur, men för mig går det djupare, de är familjemedlemmar. Djur kan ge något som många människor inte kan ge, nämligen villkorslös kärlek. Just nu ligger hon bredvid mig och sover när jag sitter och bråkar med mitt examensarbete. Oftast brukar hon ligga en bit bort men nu håller hon sig nära, det ger lite extra energi. 
 
Om ni bara visste vad Mirabelle betyder för mig, det går inte att förklara med ord. Värdesätter varje stund med henne för ja, man vet aldrig när man förlorar sin vän. När man minst anar det kan det bli kaos, som det blev för oss i somras. Som en blixt från en klar himmel blev Mirabelle sjuk och ja, trodde inte att hon skulle överleva. Idag mår hon som tur är bra, hon håller stadigt vikten och får i sig bra med näring. Det enda som har blivit efter att hon var sjuk är att hon är extra känslig med kisslådan. Hon har kissat inne tre gånger sen i somras, kan dock inte se något mönster utan måste helt enkelt byta oftare i lådan även om det kanske blir onödigt ofta. Det kan jag ta, hon ligger bredvid mig, är nöjd och mår bra. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0