Energibrist som resulterar i en liten energikick

Dagarna försvinner så fort nu för tiden, antar att det är för att man kommer hem vid middagstid, äter och donar sen är det helt plötsligt sängdags. 
 
I förrgår fick jag mig dock en promenad och oj vilken tur jag hade! Kom hem runt 18.20 från praktiken, tänkte äta först innan jag skulle promenera till Axtorpet och hämta ett paket. Ändrade mig på en gång, bytte väska och gick dit, var framme strax innan 19 och möttes av skylten att de stängde 19, puh! Hade jag väntat hade det varit stängt, slapp tappa humöret vilket kändes skönt. Var väldigt trött så hade nog brytit ihop totalt där utanför. 
 
Igår blev det att laga middag samtidigt som jag försökte ordna lite inför fredagens aktivitet samtidigt. Ska uppmärksamma att det är samernas nationaldag på lördag så imorgon kommer vi att baka Gahkku, samisk glödkaka och titta på ett bildspel samtidigt som vi har samisk musik i bakgrunden. Lät även som att min handledare tänkte låta klassen fläta bokmärken i de samiska färgerna, även hon har samiskt blod så det är roligt att ha någon att dela tankarna med. 
 
Idag blev hemkomsten tidigare då det blev buss. För första gången var bussen från Tavelsjö tidigt till stan, jag hann gå in en sväng på Stadium och ändå hinna med en tidigare buss hem. Väl hemma tog jag tag i att testa det som låg i paketet, har fixat och donat lite med det. Har bäddat rent och plockat ihop tvätten. Är imponerad över att jag har hunnit fixa och dona flera små saker fastän tröttheten och den spända nacken sitter i. Nej, ska dona lite till med det inför imorgon och strax bär det även av ner till tvättstugan. Kvällen fortsätter senare under filten. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0