Åter i Umeå

Torsdagens tåg var som sagt inställt på grund av sträng kyla. Var tur i oturen att tåget i torsdags ställdes in, hann vara med om miraklet och jag är så lycklig över det, hann även träffa miraklet. Bokade istället ett tåg på söndagen. Lördag kväll fick jag ett sms om att även det var inställt, denna gång på grund av en viltolycka, blev hänvisad till det senare tåget som gick 19.59, vilket betydde att jag skulle vara på Umeå central 01.42. Kände på en gång att jag inte skulle orka med förmiddagen på Iksu och det var tur att jag valde att stanna hemma. Kom nämligen hem till lägenheten 02.30, jag var helt slut! Blev lite sömn och kände mig som en zombie när jag vaknade av en ångestattack. Gjorde mig redo och gick till eftermiddagens examinationer fastän ögonen var fulla av grus men ville verkligen ställa upp för mina klasskamrater. Genom att ge de min närvaro kunde jag ta tips och erfarenheter från deras lektioner. Efter dagens slut bar det av en snabbis på affären då jag praktiskt taget endast hade en möglig ost i kylen och då är det en ost som inte ska vara det. Därefter hoppade jag in i duschen och gjorde senare en snabb middag innan jag promenerade till Marihem där jag mötte upp Kickan och Linnea. Vi plockade upp Viktoria på vägen och landade senare hemma hos Jessica där även Jenny var. Hade hört de prata om tid senare på kvällen så jag frågade vad de skulle hitta på och om jag fick haka på, ville verkligen inte vara ensam första kvällen hemma. Hemma hos Jessica åt vi massa gott och såg Magic Mike XXL, har inte sett den första filmen så borde kanske göra det nu då jag har sett tvåan. Var riktigt mysigt att få passa på att umgås nu innan praktiken drar igång då några drar utomlands på praktik de två första veckorna. Hade varit spännande att få uppleva det men kände inte att jag hade pengar till att göra något sådant, har så mycket annat i framtiden som kräver pengar. Vi hade en underbar kväll tillsammans i alla fall och jag ser fram emot fler som vanligt. Har varit så underbart att få träffa så många av mina fina vänner igen, blev ju borta tre hela veckor, jisses! På fredag bär det av hem till Sävar för att träffa familjen, ska bli underbart att få komma hem igen. Mamma träffar jag redan imorgon bitti, är bortskämd med att ha henne på salongen.
 
Idag var jag också väldigt trött, ja, är fortfarande trött. Sov knappt något i natt och när jag väl sov var det oroligt. Vaknade i panik och trodde att min lektion skulle börja, klev upp och tände lampan i panik, hej Erica, klockan var 03.30, ja jisses. Fick somna om litegrann innan det bar av till Iksu. Jag var först där i min grupp så det blev att jag fick börja med att hålla i min lektion, ren kull och avslappning. Gick väldigt bra och jag fick mycket fina kommentarer och sådant som jag kan tänka på. Kände mig nästan generad av att få höra allting. Dagen fortsatte med tre lektioner till och sedan åt jag lunch med några klasskompisar på Hansson & Hammar (tror den heter så), en restaurang på Iksu. Väl hemma blev det soffan då mitt huvud inte ville vara med längre. Konstigt är det inte med sömnbristen, nervositeten, hur aktiv man har varit idag och att jag har börjat äta mindre kolhydrater igen. Det blir kaka på kaka då. I soffan höll Mirabelle mig sällskap, en gång la hon sig fint med rumpan pressad mot mitt ansikte och somnade så. Tur att hon hade fisit en hemsking tidigare och inte la den då, haha! Tog mig tillslut iväg på affären för att handla hem till middagen, blev köttfärsås och wokgrönsaker, mums! Kvällen har fortsatt i lugnets tecken då huvudvärken fortfarande är kvar och det blir en tidig kväll. Börjar först 13 imorgon men har lyckats få en nagel tid klockan åtta så det blir en tidig morgon. Missade min nageltid på grund av det första inställda tåget och ja, naglarna mår inte bra. Har tre tejpade och flera släpp, är väldigt öm och vågar inte göra så mycket. Vilka problem va? Imorgon blir de nya och kortare för nästa vecka börjar praktiken, spännande! Det betyder ju även att det bara är en termin kvar på min utbildning, på torsdag är denna termin avklarad och över. Väntar bara på slutreslutat på några uppgifter men annars så är jag färdig nu med denna kurs i och med att jag höll i min lektion idag. Crazy!
 
 
 
<3

Kommentarer
Postat av: Kickan

Vi skötte oss bra idag :)

Svar: Det gjorde vi verkligen! :)
Erica KP

2016-01-12 @ 21:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0