En platå som blivit ett berg

Att min kost och motion har sinat den senaste tiden är inte någon hemlighet. Tidigare flöt allting på bra men sen hamnade jag i en svacka som det inte gick att komma ifrån. Tidigare vid små svackor och viktuppgång har jag kunnat ta mig tillbaka men sist hände något. Jag gick upp flera kilon och kunde inte ta mig därifrån, ibland kunde något kilo försvinna men bara för att sedan komma tillbaka igen. Sen jag gick ner som mest har jag lätt gått upp tio kilo och det gör jävligt ont i kropp och sinne. Bara att man tänker på det skapar ju en stress för kroppen och även om jag sköter mig bra så vill inte kroppen vara på samma bana och detta stressar ju upp en ännu mer. Vet inte riktigt vad och hur man ska göra för att varva ner och bara låta kroppen komma i fatt en själv igen. Nu när jag var uppe norröver i tre veckor sket jag totalt i att sköta kosten, motionen sinade även den på grund av kylan men är i överlag sämre på att röra mig när det är snö och kyla. Ja, nu är kanske inte vikten det viktigaste, vissa säger att min kropp kanske mår bättre på vikten jag hamnat på men nej, det gör den varken fysiskt eller psykiskt. Var väldigt nära 100 kg för ett tag sedan och just nu väger jag säkert över 100, vågar inte titta. En av mina största rädslor är att väga tresiffrigt igen, vill verkligen inte tillbaka. 
 
Har valt bort nu att väga mig ett tag, har sedan tidigare även tagit bort nuvarande vikt på instagram också för ja, vill ärligt talat inte uppdatera med en viktuppgång, mår inte bra av det, är öppen med om att det går sämre och att jag har hamnat på en väldigt hög platå men vill inte visa några siffror på det för ja, känner mig inte inspirerande. Vet egentligen inte vad jag vill säga med allt det här, men behöver få det ur mig i alla fall. Ska försöka att sköta mig så bra som möjligt och funkar inte det kan det vara en idé att kolla upp mina värden. Vem vet om jag har något fysiskt problem som inte visar sig, har ju haft problem med magont en längre tid, än om det är bättre nu så finns ju problemet kvar ibland. Nej, försöker inte hitta förklaringar på mitt eget beteende, att jag misskött mig, vill bara hitta alternativ till vad som försvårar mitt mående och min kropp. Min dåliga månad har övergått till månader men jag vägrar ge upp. Jag vill må bättre i mig själv igen för just nu känner jag mig bara svullen och seg till tusen. Minns som sagt inte när jag kände mig så bra i mig själv som jag gjorde då vågen visade på under 90 kg. Som sagt, vikten är inte allting, min strävan är inte att bli smal men min strävan är ju att må bra i mig själv, må bättre fysiskt och öka chanserna till att kunna bilda familj. Vill ju inget annat än att bli mamma.
 
 
Här mådde jag väldigt bra, mitt delmål är att komma tillbaka dit  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0