Hastigt och lustigt

Hujja vad dagarna bara springer i väg, blir ledsen bara av tanken. I morse hade jag min första ångest attack sen jag kom upp hit. Hjärna och hjärta vet att det börjar närma sig hemgång och då kommer denna irriterande ångest tillbaka som ett brev på posten. Haft underbara dagar här uppe och mina sista kommer också att bli det. 
 
I måndags jobbade jag i några timmar på eftermiddagen vilket var lika roligt som vanligt. Morgonen startade mysigt, vid vägen utanför vårt hus stod fyra renar, Johan var snabb att göra sig i ordning för att leda dem rätt. Har varit samlings- och skiljningstider nu så det är bra att hålla koll på eftersläntrare. Perfekt start innan ett arbetspass tycker jag. Till middag gjorde vi kinagryta och den blev så himla god.
 
I tisdags var jag ledig och passade på att göra lite nytta här hemma. Tvättade och gjorde eld som mest ungefär. Inte så mycket men bättre än ingenting, min kropp är inte helt 100, eller ja, den är inte med mig i alla fall av någon anledning. Lite senare kom Johan hem och sen kom Jocke på besök, vi skulle nästan precis äta så vi bjöd på middag. Vi och våran kinesgryta fick vi höra, dock så gillar han den också. Han testade min lchf mjuk peppar kaka men den blev ingen hit, när han senare fick sista biten av Tinas kokoskaka så blev han nöjd, haha! Senare blev det en sväng in till Gällivare för att handla och hälsa på hos Hanna och Peter. 
 
Onsdag var det dags för jobb igen, denna gång mellan 13-16. Denna gång var dock varubilen sen och då blir det lite kaos, blev att jag jobbade över en timme i och med det. Vi hade flera burar som skulle fram och flera kunder som ville ha varor på en gång. Efter jobbet blev det att börja baka på en gång för att det inte skulle bli så sent. Fick lust att göra en kaka att ta med till Anette och Jonas då vi skulle fira nyårsafton där. Blev en chokladmousse tårta och den blev riktigt god! Ja, det visste jag ju inte förens på nyår men vi tjuvsmakade moussen i alla fall, haha. 
 
Nyår firades som sagt hemma hos Anette och Jonas och deras tre barn. Även svågern Tobbi firade med oss och kom i samma veva som Johan när det var dags för middag. Han hade varit iväg och skruvat i transiten, jag stannade kvar och umgicks. Blev att måla lite i Bamse målarbok och senare spela Bamse gympa spel. Till middag bjöds vi på en riktig buffe och till efterrätt tog vi tårtan som jag och Johan hade med oss. Anette hade planerat en efterrätt men en ingrediens saknades så var ju passande att vi hade med. Lite senare kom morsan ut, hon for hem en sväng efter Grevinnan och betjänten men kom senare tillbaka inför tolvslaget. För första gången har jag legat ner och tittat på fyrverkerier, låg på en renhud och bara njöt, vilken upplevelse! Efter tolvslaget gick vi in och åt plocktallrik och nyårstårta. 
 
Bar av tillbaka till Purnu på nyårsdagen, dock blev det inte lika sent denna gång då jag jobbade i lördags. Övningskörde för första gången på snö också och det var nervöst. Sen att köra en bil när jag når kopplingen väldigt dåligt gjorde mig inte mindre nervös men ja, vi var hela efter åkturen, haha. Körde till lill huset i Purnu och därifrån åkte vi skoter hem till Anette och Jonas..När vi kom hem fick jag ett ryck och slängde mig baklänges ner i snön, får ni också såna infall? Igår var vi duktiga och rensade huset på återvinningsattereljer och jag övningskörde igen. Efter det blev det lite film och Johan la sig tidigt, jag stannade uppe några timmar då ja, sova tidigt funkar inte riktigt för mig. 
 
Idag har det varit väldigt lugnt, Johan åkte i väg en sväng medan jag fortsatte sova och när han kom hem for vi ut på en promenad och sparknad med hundarna. Först promenerade jag, sen åkte jag spark med hundarna en bit och sedan testade jag att stå och styra sparken medan hundarna drog. Väl hemma tog vi det lugnt innan vi började med en tidig middag, renfile, skivad ugnsstekt potatis och bearnaisesås, jisses så gott det är med renfile! En stund efter maten kom Hanna och Peter ut med två av tre barn och vi fikade och pratade tillsammans en stund. Resten av kvällen har varit lugn förutom två försök till att göra kola, andra omgången vart helt ok men inte perfekt, tror vi var för övervänta, haha. Johan ligger redan i sängen då han går på förmiddag imorgon, jag ska plugga lite med Jessica via internet på våran gruppgift då vi ska komplettera litegrann men annars blir nog resten av dagen lugn. Blir kanske en sväng till Gällivare för att handla då Johan kommer hem efter jobbet men det ser vi imorgon. 
 
Blev lite hastigt och lustigt skrivet allting, vill så gärna uppdatera om min tid här uppe samtidigt som jag bara vill ligga i soffan tills det bär av upp till sängen. Antar att detta är bättre än inget? Bär som strax av hemåt igen och fastän det gör så jävla ont längtar jag hem, saknar min familj hemma och framförallt Mirabelle. Är så glad över att Eve tar hand om henne och att de trivs så bra tillsammans. Ska bli underbart att få ha min lilla bäbis liggandes på magen igen. Kändes bäst att hon fick vara hemma denna gång också då jag varit borta ett tag, hon har precis gått upp till sin ordinarie vikt och jag vill inte stressa henne något. Mitt lilla hjärta. 
 
 
Sa till Johan att det kändes som att jag tog emot snö, men nej, det var en liten backe fick jag höra. Sen såg vi att jag dock tog emot snön i alla fall, haha! Om jag övade på att backa? Yes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0