Hel igen men öm

Idag avklarades den tredje dagen med examinationer, imorgon är fjärde och sista. Pratades om träningsvärk från gårdagen men jag har inte känt av något, förens jag kom hem, oj så ont kroppen gör! Den är tung och öm precis överallt, tog en ganska lång stund innan det kunde bli en dusch. Bara tanken att krångla av sig kläder gjorde ont, haha! 
 
Men dagen började inte på Iksu, i morse ringde klockan 06.30 då min kusin hade fått en avbokad tid klockan åtta, begav mig ut efter sju i morse för att hinna med bussen, tog som tur var den tidigare än den jag först tänkte, den var sen, tänk om den senare hade varit det, jisses. Kan inte med ord förklara hur skönt det är att slippa tejpade, släppta och ömma naglar, kan leva igen! När naglarna var kvar hängde jag kvar på salongen och läste lite i en bok medan mamma skulle jobba, gick en sväng och fyllde på busskortet och när jag sedan gick tillbaka var det dags för mig och mamma att äta lunch tillsammans. Som tur är hade hon också tänkt på kinamat, blev till och med bjuden på Eastern Palace, hade tagit fram kortet och skulle gå fram när hon nästan puttade bort mig. Oj så gott det var, mådde dock illa över en timme efteråt. Blev en sväng på bolaget också, är bjuden på festligheter på lördag. har dock inte bestämt mig om jag ska dricka eller inte men känns skönt att ha hemma om så blir fallet. 
 
Bar som sagt av till Iksu efter detta och där hade vi fyra lektioner, är så roligt och inspirerande att få bli ledda av sina klasskamrater! Än om vissa har liknande aktiviteter så är inget sig likt förutom grunden. Samtidigt som det är skönt att examinationerna är över imorgon så känns det riktigt tråkigt också, vilka dagar vi har haft! Är riktigt bra för våra kroppar också, sällan man rör sig så här mycket och varierat på en dag. Lyckades även få en mjuk boll hårt mot ögat så fällde någon tår, inte för att det gjorde så ont utan för att ögat blev irriterat. Var länge sedan man fick en idrotts"skada".
 
Apropå naglarna, denna gång blev de mycket kortare så formen är avkapade istället för ballerina som är min favorit. Vill ha korta inför praktiken och valde en vanlig fransk manikyr med rosa glitter över. Känns lite annorlunda men är väldigt nöjd över mitt val. För första gången har jag fotat naglarna när allt material är borta, jisses vad långa mina naglar hade hunnit bli!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0