Knock on wood

Kylan fortsätter, förhoppningsvis går den värsta över så att det inte strular sig med hemkomsten för mig. Har varit en väldigt lugn dag idag, morgonen började med macka och varm choklad tillsammans med Johan samtidigt som vi tittade film. Därefter blev det en dusch och Johan for iväg för att mata renar tillsammans med en annan. Gick själv runt i morgonrock och tog det lugnt tills ett ryck for i mig. Klädde på mig ordentligt och bar in ved från bilen till pannrummet, redan då slet det i ryggen men tillslut var all ved inomhus. Gick upp för att värma fingrarna och fylla på kaminen för att senare gå ner och börja kapa ved. Efter en liten stund kom Johan hem och det blev en paus i att kapa då det blev så dammigt. 
 
Dagen fortsatte med att ha det mysigt tillsammans i soffan, bara vara nära varandra och ha det bra helt enkelt. Lite senare värmde vi upp mat och sen försvann Johan till sängen och somnade. Själv har jag plockat i ordning och startat tvättmaskinen, kapat resten av veden och fyllt på i både pannan och kaminen. Har väldigt ont i ryggen nu men det kommer väl att ge sig inom sinom tid. Känner mig duktig i alla fall som har fixat veden alldeles själv, är ju ingenting jag är van vid att göra. Känns även skönt att göra något fysiskt, har blivit alldeles för lat nu när kylan kommit. Kvällen fortsätter i lugnets tecken, kommer att fylla på med ved någon gång till och sedan ska jag också försöka sova.
 
Imorgon är en ny dag, får se vad den ger. Vet inte alls vad vi ska hitta på eller så men något blir det säkerligen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0