Mixad helg

I fredags åkte jag som sagt hem till Sävar för att umgås med familjen, hann träffa alla utom mina småsyskon då de var på vift. Eller nej, där ljög jag, mötte ju Lars, barnen och Eve i bil när jag hade hoppat av bussen så hann ju hälsa på henne i alla fall. Blev en lugn fredag hemma hos familjen KPP, bus, skratt och mycket prat som vanligt. Sov sedan över hemma hos mamma och Håkan för att sedan gå förbi hos pappa och Kajsa en sväng innan det bar av hem till familjen KPP igen. Min lördag blev helt annorlunda tidsmässigt motför vad jag hade trott och det var riktigt skönt ärligt talat. Kunde duscha och sminka mig hemma i lugn och ro innan det skulle bära av hem till Jessica V. 
 
Det enda tråkiga under kvällen var innan den ens hade börjat, lyckades kolla på fredagens tidtabell och stod därför ute i alldeles för god tid. Började frysa ganska snabbt i och med att benen bara täcktes av spetsstrumpbyxor, blev att jag stod ute i nästan en halvtimme. Först på grund av min egen miss och sedan på grund av att bussen var över tio minuter sen. Senare fortsatte kvällen super! Vi blev inte så många men vi hade det riktigt trevligt i alla fall, blev mycket prat och skratt, spelade även beer pong för första gången. Då jag går all in, ja, nästan i alla fall på att sköta kosten fick de andra dricka ölen. Själv drack jag grogg med lightdricka, det är väl inte super för viktnedgången men det är ändå ett bättre alternativ. Valde att gå all in med alkoholen och bli full då det var länge sedan jag drack. Kände så med utseende också, ska det vara så ska det vara. Lite senare var vi några stycken som tog en taxi till O´learys tillsammans och där var det riktigt trevligt. Träffade lite Sävar bor, pratade med lite olika människor och hade det allmänt bra. Höll mest till på dansgolvet, ja, inte så ovanligt. Fick höra ett flertal gånger under kvällen att jag var sexig av mina tjejkompisar för jag kunde inte riktigt förstå varför en kille alltid fanns i närheten av mig, haha. Nu är jag ju förlovad men självklart är det roligt att lägga märke till att någon uppskattar ens utseende. Sen börjar jag ofta tänka; Äsch, han tänker nog bara att jag är desperat och då ett lätt ragg och så vidare men varför ska man tänka så egentligen? Även om människan tänker så, låt hen göra det! Ta åt dig av blickarna istället och må gott. Apropå gott, de i baren ansåg att jag hade fått för mycket gott. När jag frågade vilken dricka de hade svarade de snabbt; Du ska ha vatten! Tja, blev ju billigare för mig att få gratis vatten istället för att köpa en cola light eller så. Hur onykter jag än är ska jag väl få köpa vanlig dricka? Haha, har haft ganska roligt åt det där. För första gången på typ tio år stannade jag kvar till stängning, förhoppningsvis tar det tio år till. I och med min huvudvärksproblematik blir jag lätt dålig när det är varmt och trängsel. 
 
Tillslut tog vi oss ut i alla fall, var flera som kollade oroligt på mig och jag var riktigt dålig men direkt vi kom ut i friska luften mådde jag bättre. Huvudvärken var kvar men yrseln och illamåendet försvann. Var med om en lite intressant händelse i hissen upp sen när jag väl hade tagit mig uppför backen. Killen som kliver in i hissen pratar i telefon, han lägger på med orden att han ska presentera sig (eller något liknande) Vi presenterar oss, han berättar sen vars han bor och frågar om jag hatar honom. Blev så ställd att jag svarade; Nej, jag avskyr dig. Innan jag gick ur hissen sa jag dock; Nej, ha en bra kväll. Den här killen visade sig vara han som jag klagat på när det kommer till oljud. Vet inte om han misstänker just mig eller om han misstänker hela huset, eller om han bara var väldigt full. Kändes väldigt konstigt i alla fall, för visst, jag varken hatar eller avskyr honom men det har varit väldigt jobbigt de gånger han har levt om. Bor på ett student område så fest och så vidare är vanligt, har ju även bott här i över fyra år men vissa gånger går det över gränsen. På helgerna kan jag acceptera att det lever om men inte på vardagarna. Hade jag varit sjukskriven eller arbetslös som tidigare okej men nu ska man ju vara fit for figt på universitetet. Ja, detta är något man kan ha roligt åt nu i alla fall. Träffar sällan mina grannar och nu blev det så här, haha! Som grädde på moset fick jag lov att sätta mig ner på min våning innan jag kunde ta mig in i lägenheten. Huvudet gjorde så himla ont, kunde inte stå. Efter några minuter sittandes blev det betydligt bättre och jag gick in och fixade mig för sängen som först blev soffan och sen sängen. 
 
Min helg avslutades i soffan, kunde inte sova ut ordentligt på grund av min vanliga ångest som brukar infalla på söndagar. Tog mig ut på affären senare på eftermiddagen men sen var det bara soffan. Innan det började närma sig läggdags hälsade ångesten och oron på lite extra, helt onödigt enligt mig själv men så var det. Avskyr när man blir uppstressad samtidigt som man vet att man inte behöver bli det alls. Tur jag har Mirabelle som älskar att ligga i famnen.
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Vilka härliga bilder! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Erica KP

2016-01-18 @ 15:53:59
URL: http://knokk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0