Noll koll

Just nu är det så det känns, har noll koll, eller ja, kanske lite eftersom väckarklockan ringer när den ska, frukosten äts upp, kläderna sätts på och jag tar mig iväg i rätt tid på morgonen. Men ja, är helt slut och har ingen struktur på något just nu. Kom på nu ikväll, undra när de olika uppgifterna borde göras, vanligtvis är det uppskrivet från första dagen i kalendern. Vet inte riktigt vad det är som gör mig så här orkeslös, men antar att förutom min dåliga sömn har nog stressen flyttat in som inneboende på heltid. Ena stunden känns det som att jag klarar allt och nästa känns det som att jag inte klarar någonting. 
 
Det är många tankar nu som far fram och tillbaka i huvudet när det kommer till studierna. Vill kunna vara här och nu i praktiken men samtidigt börjar jag tänka mycket på mitt examensarbete och det är ju logiskt, vi har till och med blivit tipsade om att prata om det med vår handledare och så vidare. Jag vet inte, tycker det är jättebra men behöver nog vara lite mer bara här just nu. Får se, tror att det lugnar ner sig och blir bättre så fort jag fått komma in i rullningen. Har nu haft första veckan på praktiken, blev bara tre dagar denna vecka i och med kursstarten. Trivs väldigt bra på min praktikplats och både eleverna och personalen verkar trivas bra med mig. Har väldigt lätt för att prata med alla, även de på förskolan och det känns riktigt bra, känner mig som en i personalen. Har nu börjat planera in lite aktiviteter, måste bara skriva planeringar på dessa också, blir spännande. Passar dock perfekt att ha praktik då samiska nationaldagen, fettisdagen och alla hjärtans dag infaller. Extra roligt att hitta på något då tycker jag. 
 
Hujja, är helt slut men vill samtidigt kunna passa på att vara uppe också. Är inte van att lägga mig vid 22 och stiga upp klockan 6, haha nej, är inte synd om mig men tar lite tid för mig att ställa om kroppen. Idag efter praktiken hoppade jag av på Mariehem för att handla lite, sen bar det av hemåt för att laga mat och diska samtidigt. Har sedan gjort lite i studieväg, borde ha gjort mer men hjärnan vill inte vara med alls. Åt chokladmousse för ett tag sen, fastnat för att börja göra det, denna lyckades jag dock göra extra grynig, tur den gick ner i alla fall. Nej, ska fortsätta att ta det lugnt i soffan innan det blir sängdags. Imorgon bär det av till Sävar då jag måste paniklappa alla mina jeans, mitt favoritpar har varit trasigt sen i höstas, shame on me. Ska passa på att kolla efter något nytt par nu när lönen från julas trillar in, blir spännande att se om jag hittar något. Nej, nu kom papegojan i mig fram, ska sluta prata, eller ja, skriva. God natt!
 
 
Utsikten precis nedanför skolgården, skönheten går inte att förklara eller fånga på kort

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0