Körkort Så Klart

Idag har jag varit på min allra första körlektion, spännande! Kändes riktigt nervöst i och med att jag aldrig har varit på en körskola tidigare och detta innebar ju även att lära känna en ny bil. Blev därför lite små missar som till exempel för hård inbromsning ibland och ja, dödade även bilen någon gång. Jag och nervositet går inte ihop så himla bra, men ja, allt som allt kändes lektionen bra, hon jag körde med undrade hur det kändes och hon höll med om min positiva känsla. Var även roligt att höra att hon tycker att det märks att jag har kört bil. Har ju inte kört jättemycket privat men det verkar ha satt sig bra det jag har gjort hittills. Klarade idag delvis av tre moment av 16, idag gick vi igenom; 1 Stol och bälte, Reglage, 2 Start och stannande, Krypkörning och styrande och 3 Uppväxling, Bromsning, Nedväxling. Får se när de räknas som helt avklarade. Hade nog hunnit med moment fyra om jag inte varit så nervös, men vad gör det? Vem har sagt att vägen till körkort är snabb och enkel? Ja, kanske någon men hen tänker jag inte lyssna på, haha. Känns även bra att det gick så bra som det gick då jag knappt sovit i natt, vaknade med huvudvärk, en släng av nackspärr och illamående. Inte ska det få stoppa mig, nu kör vi!
 
Vet som sagt inte om jag kommer skriva så mycket om vägen till körkortet, vill inte väcka min prestationsångest till liv men ville uppdatera om min första lektion. Känner mig nöjd med min bilskolelärare och med bilen jag får köra. Ett plus är att min bilskolelärare också är en nageltjej, den ni! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0