Spontan roadtrip

Försöker att inte lägga mig allt för sent och lyckades rätt bra igår, mycket beror nog på att jag gick i säng i helt okej tid i söndags kväll i och med en planerad Åsele tripp. Eller ja, planerad och planerad, mamma ringde på kvällen och undrade om jag skulle följa med. Var väldigt ovanligt att åka dit på en måndag, vanligvis brukar jag vara där fredag till söndag eller enbart under till exempel lördagen. Mamma och Håkan hämtade upp mig och vid halv tio tiden och vi åkte vidare mot Sävar för att hämta upp Eve för att senare börja åka mot Åsele. Vi var framme vid tolv tiden och började direkt med att äta lunch på Grillen som ligger i början på Åsele, Varpsjö. Framme i samhället parkerade  vi på Bims mammas tomt, hon är snäll och lånar ut den till nära och kära under marknaden. Var mindre stånd i år och bara för att jag for i år så var mitt crocs stånd inte där, suck, tänkte passa på att köpa nya. Blev dock två par nya men från ett annat märke och storleksmässigt är de mycket mindre, valde en storlek större motför vad jag brukar ha men hade nog kunnat välja två storlekar större. Förutom två par crocs, ja, inte äkta sådana blev det packtejp till kattlådan och tre kammar. Blev flera vändor hit och dit, mot slutet blev jag bjuden på en chokladonut med vita chokladflarn. När vi började känna oss nöjda gick vi hem till Birgit där vi blev bjudna på fika, skratt och prat. Var länge sedan jag hälsade på hos henne så det var riktigt trevligt, känner mig alltid som hemma där, ja, det är ju inte så konstigt då hon är min extra mamma. Tillslut fick vi bege oss, vi styrde kosan mot puben i Sävar där vi köpte med oss pizza hem till familjen KPP, de hade redan ätit men Emil mötte upp oss där för att äta pizza.
 
Var en riktigt trevlig dag med bra sällskap, mot slutet var vi alla väldigt slitna. Apropå bilresan, jag passade på att läsa teori på vägen dit och även hem, blev lite mindre på hemvägen i och med huvudvärken som hälsade på men läste färdigt ett kapitel i alla fall. Blev även en trevlig fortsättning på kvällen i och med att en fick busa och kramas med barnen också, det blev grädden på moset. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0