Sista redovisningen

Igår hade jag som sagt min sista redovisning, kan ni tänka er det? Redovisningen handlade om en del i uppgift 6 som jag ville lyfta fram i mitt pedagogiska ställningstagande. Jag valde ut en väldigt personlig del och gick tillbaka till min barndom och fritidshemmets betydelse för mig. Berättade om varför jag vill bli fritidslärare och hur mycket utbildningen har betytt för mig i min utveckling som Erica. 
 
Avslutade mitt bildspel med en bild på fågeln Fenix med texten Att resa sig ur askan. Anser att det är väldigt talande för mig och min utveckling. Jag har gång på gång vunnit mot livets utmaningar och fastän det många gånger har känts hopplöst förlorade jag aldrig mitt hopp eller min glöd. Men nu, nu brinner jag. Jag jämför verkligen mig själv med fågeln Fenix, jag har stigit ur askan och blivit något spektakulärt. Jag förtjänar att skryta och lyfta mig själv. Kan inte med ord beskriva vad det betyder för mig att jag tar examen på lördag, jag blir utbildad grundlärare i fritidshem, jag får en högskoleutbildning som är min enda utbildning på papper och jag ska börja jobba inom detta till hösten. Jag har gett allt, blod, svett och tårar, vägen hit har varit lång och krokig med många fallgropar men jag har alltid tagit mig upp. 
 
När jag kom hem från redovisningen svidade jag om på fötterna och åkte hem till Jenny och umgicks med henne ett tag. Snart flyttar hon söderut och det känns i hjärtat vill jag lova. De rensar lite hemma i och med flytten och jag fick äran att ta över deras fritös, en som man inte behöver ha så mycket olja i. Är väldigt tacksam över det och får ju på så sätt ett extra minne av min fina tjej. 
 
Hade en liten vinskvätt kvar sen i måndags så jag avslutade gårdagen med lite bubbel också, jag är färdig! Tänker inte skriva så mycket mer än det, avslutar med att jag är bäst i världen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

En mysig liten stund tillsammans, som vanligt <3 ja du får tänka på mig varje gång ni friterar! :D

Svar: Precis, som vanligt <3 Ja, tänker på dig just nu!
Erica KP

2016-06-01 @ 16:12:30
URL: http://jennyhellstrom.blogg.se
Postat av: Anonym

Du är verkligen bäst i världen! En riktig superhjälte till skolfröken! Kram //Lisa

Svar: Tack så jättejättemycket för de fina orden, blir rörd <3 Kram!
Erica KP

2016-06-01 @ 17:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0